האם מותר לקנות אתרוג מורכב? ומה דין סוכה בפרגולה?

גם השנה, כמו בכל שנה התקיים יום העיון המסורתי בישיבה במרכז שפירא. יום העיון עסק גם השנה, בשאלות עיוניות והלכתיות הקשורות לסוכות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/18 13:59 יא בתשרי התשעט

האם מותר לקנות אתרוג מורכב? ומה דין סוכה בפרגולה?
מאות או אלפי שקלים | אתרוג, צילום: פלאש 90. דוד כהן

כבר 17 שנה ברציפות שבישיבה הגבוהה אור עציון לא יוצאים לבין הזמנים מיד בצאת יום הכיפורים, אלא נשארים ליום עיון מיוחד העוסק כולו בחג הסוכות.

 השנה העבירו שיעורים הרב ד"ר יוחאי רודיק, מפמ"ר החמ"ד, על הקשר המיוחד שבין יום הכיפורים וסוכות, הרב מרדכי גרינברג, נשיא ישיבת כרם ביבנה, בנושא ענני הכבוד.

בצד ההלכתי העבירו הרב יצחק דעי, בוגר הישיבה באור עציון ור"מ בישיבת היכל אליהו בכוכב יעקב, בדין אתרוג המורכב והרב יעקב כהן ר"מ בישיבת כסא רחמים בעניין סוכה בפרגולה.

לב ארי ביטנסקי ממארגני האירוע מסביר: "בדר"כ בישיבות, בין הזמנים מתחיל מיד בצאת יום הכיפורים, ויוצא של"בינישי"ם" אין זמן מוגדר לעסוק בהלכות סוכה ובחג הסוכות. אנו בישיבה החלטנו להוסיף קודש, וכמידי שנה כ150 מתלמידי הישיבה, אורחים ואורחות הצטרפו אלינו ליום המיוחד"

אמיר בראון, בוגר הישיבה וממיסדי יום העיון ציין: "לפני 17 שנה כשהתחלנו לארגן את היום הזה, לא תיארנו לעצמינו שהוא כל כך יתפוס ויצבור כל כך הצלחה. אני ממש שמח לשמוע שרבים הלומדים המגיעים ליום העיון לצורך לימוד תורה נטו!"

הרב יצחק דעי, אחד ממעבירי השיעורים מוסיף ומברך: "זו לא השנה הראשונה שאני בא להעביר שיעור ביום העיון. אני שמח מאוד בכל פעם שמזמינים אותי ומופתע כל פעם מחדש לראות את הציבור שבא להגדיל תורה, אני מאחר למארגנים שימשיכו להגדיל תורה ולהאדירה עוד הרבה שנים"