האם הרפורמים מנסים להשתלט על הכותל?

סרטון חדש שמתפרסם היום (ג') מסביר על חשיבות ההגעה לתפילות במקום, זאת בהמשך לביקורת הציבורית והפוליטית על הנסיון לבצע עבודות שיפוץ והרחבה ברחבה הדרומית של הכותל המערבי ולמוסרה לניהול רפורמי. צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/18 17:37 טז בתשרי התשעט

האם הרפורמים מנסים להשתלט על הכותל?
נשות הכותל , צילום: פלאש 90

בסרטון חדש שהוציאו היום במטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל ורץ ברשת, כהמשך למגמת התחזקות התפילות ברחבה הדרומית של הכותל, הם מסבירים על חשיבות ההגעה לתפילות במקום, זאת בהמשך לביקורת הציבורית והפוליטית על הנסיון לבצע עבודות שיפוץ והרחבה ברחבה הדרומית של הכותל המערבי ולמוסרה לניהול רפורמי. 

בסרטון מציגים המארגנים את ניסיונם של הרפורמים לקבל חלק מהכותל, ברחבה הדרומית שלו, במטרה לקבל הכרה במדינה.

במטה המשותף מוסרים עם פרסום הסרטון כי גם בחג הסוכות מתקיימות במקום תפילות לאורך היום ושיעור מרכזי עם מחיצה בהפרדה מלאה. 

בין הרבנים שיעבירו שיעורים במקום במהלך החג יהיו גם הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון, הרב דוד תורג'מן, ראש הישיבה בדימונה והרב שמעון כהן, ראש מוסדות בית מוריה בבאר שבע.

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל סיפר: "התפילות במהלך חול המועד והסרטון שהוצאנו הוא חלק מפעילות כוללת לחזק את האחיזה בחלק הדרומי של הכותל ולחשוף את השקר של התנועה הרפורמית, בעוד הם מנסים לטעון כי הם 'רוב יהדות העולם' ו'אוהבי המדינה', עם ישראל יודע את האמת - מיליוני יהודים מגיעים מדי שנה לסליחות בכותל, לתפילות חול המועד, לתשעה באב ולימי חול, בהפרדה ובקדושה. התנועה הרפורמית מהווה אחוז מזערי מהציבור, ובזמן אמת הם גם תמיד שוכחים שהם אוהבי המדינה, כמו שראינו רק בשנים האחרונות בניסיון שלהם לפעול לקידום הסכם הגרעין עם איראן, בניגוד לטובת המדינה, ובמקרים נוספים. גם בחול המועד סוכות עם ישראל יפקוד את הרחבה המרכזית ואת הרחבה הדרומית של הכותל בקריאה לשמור על קדושת הכותל לכל אורכו".