האם הרב לאו לחץ למינוי גיסו לתפקיד בכיר ברבנות?

גורמים ברבנות טענו כי הרב הראשי האשכנזי פעל למינוי בן משפחתו, שמתמודד מול גיסו של הרב הראשי הספרדי, לתפקיד ראש אבות בתי הדין הרבניים בירושלים. לשכת הרב לאו: "אין כל בסיס ואמת בידיעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/18 10:29 ז באב התשעח

האם הרב לאו לחץ למינוי גיסו לתפקיד בכיר ברבנות?
הרב לאו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב הראשי האשכנזי לישראל, הדב דוד לאו, פעל למינוי גיסו לתפקיד ראש אבות בתי הדין הרבניים בירושלים, כך טענו הבוקר (חמישי) גורמים ברבנות כפי שפורסם בגלי צה"ל.

לפי הפרסום על התפקיד התמודדו מספר דיינים, וביניהם גיסיהם של הרב לאו ושל הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף.

לצורך בחירת המועמד המתאים הוקמה ועדה מיוחדת ולפי גורמים ברבנות הפעיל הרב לאו לחצים על אנשיה כדי שגיסו יהיה זה שימונה לתפקיד, מה שהפך אותו למועמד המוביל. יש לציין כי בימים הקרובים יתמנה הרב לאו לנשיא בתי הדין הרבניים במקומו של הרב יוסף, שבמקביל יחליף את עמיתו בתפקיד ראש מועצת הרבנות הראשית.

מלשכתו של הרב לאו נמסר כי "הרב הראשי איננו מתערב במינויים הללו ואין כל בסיס ואמת בידיעה, המופצת בידי אינטרסנטים המעוניינים להשפיע על עבודה הבלתי תלויה של הוועדה שמונתה לקבל החלטה בנושא זה".

עוד נאמר בהודעה כי "לתפקיד ראב"ד ירושלים ניגשו מספר מועמדים ביניהם גם גיסו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף וכן גיסו של הרב הראשי הגר"ד לאו המכהנים כדיינים בעלי שם בפני עצמם. בכדי לקבל החלטה עניינית, מינה נשיא בתי הדין הגדול הרב יצחק יוסף ועדה בלתי תלויה לגבש המלצה בדבר המועמד הסופי לתפקיד. הרב הראשי, לא עסק כלל בנושא זה ולא פנה לאף גורם כזה או אחר לקדם את העניין".

מדוברות בתי הדין הרבניים נמסר כי "לתפקיד ראש אבות בתי הדין הרבני האזורי בירושלים מתמודדים שני בני משפחה של שני הרבנים הראשיים לישראל. מסיבה זו מודרו והופרדו הרבנים הראשיים ממינוי זה והוקמה ועדה חיצונית המלווה על ידי הייעוץ המשפטי של הנהלת בתי הדין הרבניים בשיתוף הגורמים בכירים במשרד המשפטים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן