האלוף הפורש במתקפה חריפה על בנט: "מחליש את הצבא"

סגן הרמטכ"ל לשעבר ומי שהיה מועמד להחליף את איזנקוט, תקף את יו"ר הבית היהודי על טענותיו כלפי צה"ל, "אולי זה טוב לאלקטורט שלו. זה עצוב מאוד". על מבצע צוק איתן אמר כי הוא היה "אחד המבצעים הפחות מוצלחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/18 10:36 יד בכסלו התשעט

האלוף הפורש במתקפה חריפה על בנט: "מחליש את הצבא"
תקף את בנט. יאיר גולן, צילום: Hadas Parush/Flash90

האלוף הפורש וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, תקף היום (חמישי) את יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט על אמירתו השבוע לפיה חיילי צה"ל כבולים ומפחדים מהפרקליט הצבאי.

"הנושא המשפטי מעולם לא הגביל את כושר הפעולה של צה"ל", אמר מי שהיה מועמד לרשת את גדי איזנקוט בתפקיד הרמטכ"ל, בראיון ל-103FM. לדבריו, "שרון אפק הוא אדם עם חוש מבצעי בלתי רגיל ומשפטן מבריק. הפרקליטות הצבאית היא גוף איתן שלא מפריע למפקדים לפעול בשטח"

על דברי בנט, לפיהם לוחמי צה"ל חוששים יותר מהפצ"ר מאשר מפקד חמאס יחיא סינווא, אמר גולן כי  "השר בנט מחליש את הצבא ואת מדינת ישראל. חבל שהתבטא כפי שעשה, אולי זה טוב לאלקטורט שלו. זה עצוב מאוד".

בהמשך הוא טען כי ההתנהלות ברצועת עזה בעבר לא היתה מספיק טובה, "ישראל הפעילה כוח מסיבי אבל לא מספיק נחרץ, אחד המבצעים הפחות מוצלחים היה צוק איתן. האם לצאת למבצע רחב זו שאלה מדינית ממדרגה ראשונה, וההחלטה לשמור על איפוק וסבלנות נכונה". האלוף הפורש התייחס גם לחזית הצפונית ואמר כי "כושר ההשפעה שלנו על התבססות איראנית בסוריה הוא בין בינוני לנמוך. האיראנים נוכחים בסוריה גם מעבר לממד הצבאי".