האלוף במיל' לוין: "הדתיים משתלטים על הצבא? כל הכבוד"

איש מפלגת העבודה השמיע דעות מעניינות בנושא המדיני, "הכיבוש הגיע לפלסטינים, אך הוא איום קיומי על ישראל". על המתנחילם אמר, "אנחנו שלחנו אותם" ולדעתו המכתב של עופר וינטר היה מבורך, "תפקידו שחייליו יהרגו את האויב וינצחו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/17 12:26 כה בכסלו התשעח

האלוף במיל' לוין: "הדתיים משתלטים על הצבא? כל הכבוד"
מברך את הדתיים בצבא. עמירם לוין, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

האלוף במילואים ואיש מפלגת העבודה, עמירם לוין, ניסה להשמיע דעה מעט מורכבת בנוף השמאל הישראלי. בראיון שנתן ל'מעריב', ושיתפרסם בסוף השבוע, הוא הצהיר על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית מחד אך ציין כי אם הפלסטינים יפרו הסכמים "נקרע להם את הצורה".

"הכיבוש הגיע לפלסטינים. בצדק כבשנו את יהודה ושומרון", הוא אמר והסביר כי "הם לא קיבלו את גבולות החלוקה ופתחו במלחמה. לא מגיע להם כלום. הבעיה היא שהשליטה עליהם משחיתה אותנו, זה איום קיומי עלינו, ואני רוצה להציל את החברה".

לוין, שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה ופרש לקראת הסוף, הבהיר כי למרות שהוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית הוא לא מאלה שחולמים על שלום, "אני לא מדבר על שלום. שלום הוא תקווה. צריך לנהל מו”מ קשוח ולא לחזור לקווי 67’. אם הם לא ירצו להתקדם עם ההנהגה של אבו מאזן, שכנראה לא מסוגלת, תבוא הנהגה צעירה, כזו שאכלה חרא, ישבה בכלא וראתה שאי אפשר לנצח אותנו. ניתן לה גזר בצורת מדינה, ואם לא תרצה, נקרע לה את הצורה".

עוד הוא אמר, בניגוד אולי לחלק מאנשי השמאל כי הוא היה "רוצה את ארץ ישראל השלמה. הרבה פעמים אני אומר שאם יפרו הסכמים, בפעם הבאה שנילחם הם לא יישארו פה, נעיף אותם מעבר לירדן. ככה צריך להילחם. היינו יותר מדי טובים ב־67".

עופר וינטר

לוין אהב את המכתב שלו בצוק איתןעופר וינטרצילום: דובר צה"ל

על המתיישבים ביהודה ושומרון הוא אמר דברים חמים וטען  כי הוא "לא מאלה שימחאו כף על התנחלות שתפורק. אנשים חיים שם, זה הבית שלהם ואנחנו שלחנו אותם. הפוך, בזכותם אילצנו את הפלסטינים לזנוח את הרעיון שקודם כל הם יקבלו את גבולות 67’ ואחרי זה יזרקו אותנו לים. בזכותם נקבל גושי התנחלויות. עיר דוד תהיה שלנו. היום ירושלים מחולקת. לרוב השכונות אתה לא נכנס. אני אומר שנרחיב אותה לעומת 67’ ומה שנרחיב יהיה שלנו. אני לא עם השמאל בעניין הזה”.

האלוף במילואים טען גם שהשליטה על על השטחים שבהם מתגוררים פלסטינים רבים פגעה בעוצמתו של צה"ל, "צריך להחזיר לו את המחץ והקשיחות. במלחמות האחרונות הוא לא מצליח לזוז. החיילים פחות אמיצים? המפקדים פחות טובים? לא. זו השפעה של השליטה בעם אחר. אתה הופך מנמר לחזיר. אצל נמר המבט מחפש מטרות והרגליים שריריות כדי לזנק ברגע המתאים. החזיר נהיה שמן, הרגליים קצרות והראש תקוע באדמה. לא רואה מטר קדימה. המשימה היא לא להחזיר את החיילים הביתה בשלום, אלא להרוג את האויב”.

על הטענות להדתה בצה"ל הוא אמר באופן מפתיע שהוא תומך ב"השתלטות" הדתיים על הצבא, "באים אלי - 'הדתיים משתלטים על הצבא'. אני אומר כל הכבוד. למה התגייסתי? אידיאלים, בדיוק כמוהם, ולכן הם לוחמים ומפקדים מעולים. היה את המקרה בצוק איתן עם מח"ט גבעתי עופר וינטר, שמסר מכתב לחיילים וירדו עליו. אמרתי שזה מעולה, תפקידו שחייליו יהרגו את האויב וינצחו. אם הוא חושב שזה מעלה את המורל, אני איתו עד הסוף"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן