האלוף אלמוז יכריע האם לקצץ לאזריה מכספי השחרור

בחודש הבא צפויה לקום ועדה שתייעץ לראש אכ"א האם יש לשלול מהלוחם, שהחל בריצוי עונשו, חלקים ממענק השחרור והפיקדון האישי שלו. דו"צ: "על פי החוק, אפשר לקבל החלטה בנושא לאחר שפסק הדין בעניינו יהיה חלוט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/08/17 09:22 כא באב התשעז

האלוף אלמוז יכריע האם לקצץ לאזריה מכספי השחרור
אלאור אזריה ואביו, צילום: Roy Alima/Flash90

אלאור אזריה, שנכנס בסוף השבוע שעבר לכלא, מצפה בכליון עיניים להחלטת הרמטכ"ל בנוגע להמתקת עונשו. קצין בכיר נוסף שאליו הלוחם לשעבר ישא את עיניו, הוא ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, שאמור להכריע בחודש הבא האם הוא זכאי למלוא מענקי השחרור בגובה של קרוה ל-50 אלף שקלים.

אזריה אמנם השתחרר בתום שלוש שנים, אך מאז פרשת הירי בחברון הוא היה נתון במעצר פתוח בבסיס חטיבת כפיר ולאחר הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל, נשלח למאסר בכלא 4.

לאור העובדה ששירותו התקין של החייל המשוחרר עמד על כשנה וחצי, צפוי האלוף אלמוז צפוי להכריע במהלך חודש ספטמבר האם אזריה זכאי לכספים המלאים של מענק השחרור והפיקדון האישי.

יש לציין כי שלל ההטבות לחייל משוחרר ששירת ביחידה קרבית, עשויות להגיע לכ-48 אלף שקלים וכי בידי ראש אכ"א הסמכות לשלול זכאות זו במידת הצורך. ב'ישראל היום' פורסם הבוקר (ראשון) כי שמו של אזריה לא הועבר על ידי צה"ל ליחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, כפי שנעשה בדרך כלל.

מודעת התמיכה באזריה

מודעת התמיכה באזריהצילום: צילום מתוך אתר גיוס ההמונים

במידה ובצבא יחליטו על קיצוץ גובה המענקים, יוכלו אזריה ובני משפחתו להיעזר בכספי פרוייקט גיוס ההמונים שהקימו עבורם קבוצה מתומכיו. לפי המיזם שעלה באתר giveback, על כל יום שהוא ישב בכלא מעוניינים היוזמים לגייס עבורו אלף שקלים וולהגיע בסופו של דבר ליעד של 550 אלף שקלים.

הכספים שייאספו מיועדים להוצאות המשפחה על ההליכים המשפטיים וכן לטיפול בבעיות הבריאות של אב המשפחה צ'ארלי, שמצבו החמיר במהלך המשפט.

בצה"ל צפויים להקים ועדה מיוחדת בנושא שתייעץ לראש אכ"א בנוגע להחלטה על גובה מענק השחרור והפיקדון האישי. מדובר צה"ל נמסר כי "טרם התקבלה החלטה בעניין זכאותו של אלאור אזריה להטבות לפי חוק חיילים משוחררים. על פי החוק, אפשר לקבל החלטה בנושא לאחר שפסק הדין בעניינו יהיה חלוט".

חוק חיילים משוחררים כולל בתוכו שורת מענקים כספיים כדוגמת מענק שחרור, פיקדון וקרן סיוע ללימודים. לאחרונה נכנס לחוק תיקון שמסמיך את ראש אכ"א לאשר תשלום את כספי הפיקדון והמענק גם ללוחמים ותומכי לחימה שהשליומ שירות בן שנתיים, זאת במקרה ששירותם קוצר עקב פציעה שאירעה במהלך פעילות מבצעית או אימון.

אזריה ששירותו לא קוצר, אך בפועל שירותו הפעיל הסתכם בכשנה וחצי, צפוי לחכות עד לאחר שפסק דינו יהיה חלוט ואז הוא ישמע את ההחלטות בעניינו, הן בעניין המתקת העונש והן בנושא גובה הכספים שהוא יקבל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן