האישה שהפריעה להנחת התפילין: פרופ' שכתבה ספר בנושא "שסעים תרבותיים"

בערוץ 20 פורסם כי פרופ' פנינה פרי היא זו שניסתה למנוע מאיש חב"ד להניח תפילין לאדם בשדה התעופה בן גוריון. הרב שהותקף: "לא מצאתי טעם להתייחס אליה, היות והרבי לימד והדריך אותנו להתעסק אך ורק בהפצת האור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/18 10:14 טו בסיון התשעח

האישה שהפריעה להנחת התפילין: פרופ' שכתבה ספר בנושא "שסעים תרבותיים"
להניח תפילין, צילום: shutterstock

האשה, שהסרטון בו תועדה כשהיא מפריעה לאיש חב"ד לעזור לאדם אחר להניח תפילן עוררה סערה, היא פרופ' ומרצה בנושאי תרבות שבעלה שימש בעבר כנשיא הקרן לישראל חדשה, כך פורסם הבוקר (שלישי) בערוץ 20.

פרופ' פנינה פרי, שעבדה כמרצה במכללות שונות, כדוגמת ספיר ולוינסקי לחינוך, אף הוציאה ספר תחת השם: "חינוך בחברה רבת תרבויות: פלורליזם ונקודות מפגש בין שסעים תרבותיים".

עם זאת, הדרך בה פעלה בשדה התעופה בן גוריון בתחילת השבוע, כפי שפורסם ב'כיפה', גררה תגובות נזעמות רבות. "אירוע מדהים אירע הבוקר בשדה", שיתף גד קאופמן בפייסבוק דברים ששלח לו חבר שסיפר כי "כאשר נשאלתי בנימוס ע"י איש חב"ד, אם אני מעוניין להניח תפילין? השבתי בחיוב, או אז קפצה אישה עם מבט מוטרף והחלה לגדף, להציק ולהפריע !!! ממש מביש שלהיות יהודי בארץ זה להיות נרדף ע"י הבוהמה השמאלנית. אם הייתי מוסלמי או נוצרי, זה היה לגביה יותר לגיטימי..?".

https://www.facebook.com/gad.kaufman/videos/1831216510250738/

העיתונאים בן זגדון ואמיר אבגי שוחחו עם בעלה של פרי, יורם, שעמד בראש נשיאות הקרן לישראל חדשה בין השנים 1999-2001 והוא הודה שרעייתו אכן טסה באותו יום לחו"ל

חסיד חב"ד ומנהל בית חב"ד בפסגת זאב שהיה בעין הסערה, הרב מאיר הרצל, סיפר לערוץ 20 כי הגיע "לשדה התעופה בן גוריון רבע שעה לפני ההמראה החלטתי לנצל את הזמן ולזכות יהודים במצוות תפילין. ניגשתי ליהודים והצעתי להם בעדינות להניח תפילין. ואז יהודי אחד התרצה בשמחה".

לדבריו, "לפתע נגשה אישה שישבה באחד מהכיסאות הסמוכים. התחילה לצעוק ולדרוש שנעזוב מיד את המקום ושלא נתפלל לידה. לא התייחסתי אליה. המשכתי להניח ליהודי את התפילין והיהודי ביקש מהאישה שתיתן לו להתפלל בשקט. הוא רוצה להתפלל בכוונה כמה דקות. האישה לא אפשרה לו בשום אופן. היא צעקה, עשתה קולות משונים ודאגה להפריע לו עד סיום התפילה".

הרב הסביר מדוע הקפיד לנהוג באיפוק, "לא מצאתי טעם לנכון להתייחס אליה ובכלל להגיב לה, היות והרבי שבשליחותו אנחנו פועלים, לימד והדריך אותנו להתעסק אך ורק בהפצת האור. להגביר את האור של הקדושה בעולם, ואז החושך נדחה מאליו וממילא".