האירוויזיון ייערך בתל אביב. בירושלים תוקפים

איגוד השידור האירופי הודיע כי האירוויזיון ייערך בביתן 2 של גני התערוכה בתל אביב, שגברה בהתמודדות על ירושלים ועל אילת. בירושלים מחו על ההחלטה: "האירוויזיון חייב להתקיים בירושלים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/18 13:11 ד בתשרי התשעט

האירוויזיון ייערך בתל אביב. בירושלים תוקפים
לוגו האירוויזיון בישראל, צילום: אירוווזיון 2019

אירוויזיון 2019, שיתקיים בישראל לאחר זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון במאי האחרון, ייערך בביתן 2 של גני התערוכה, בתל אביב. כך הכריזו היום (ה') תאגיד השידור הישראלי כאן ואיגוד השידור האירופי EBU.

שלוש ערים התחרו על אירוח האירווזיון, אילת, ירושלים ותל אביב. אילת נפסלה כיוון שלא הצליחה לעמוד בדרישות הטכניות, ובחודש שעבר הגיעו נציגי איגוד השידור האירופי לסיור בערים המתמודדות. בירושלים הציעו לקיים את התחרות בארנה, ובתל אביב בגני התערוכה. לבסוף, כאמור, הוחלט כי התחרות תיערך בבניין 2 של גני התערוכה, אשר יכול להכיל כ-9,000 מקומות.

המועמד לראשות העיר ירושלים עופר ברקוביץ' תקף את ההחלטה: "האירוויזיון חייב להתקיים בירושלים. נקודה! ירושלים צריכה להיות גאווה לאומית אך לא פחות מכך, זו הזדמנות נפלאה עבור תושבי העיר להינות מהתקציבים שיכנסו לעיר בזכות האירוע וזו הזדמנות נדירה להראות בפני העולם כולו את כי ירושלים היא עיר רב תרבותית, סובלנית שנותנת מענה לכלל האוכלוסיות, יהודים, ערבים, דתיים, חילונים וחרדים". עוד הוסיף ברקוביץ: "תוהה לעצמי מה יאמר כעת השר לענייני ירושלים זאב אלקין שהבטיח כי האירוויזיון יתקיים בעיר הבירה. הגיע העת שיפנימו פוליטיקאים כי ירושלים אינה עיר להבטחות ואם לא נפעל לטובתה גם בעולם יתנהגו כלפינו כך. ירושלים נשואה על פיהם של שרי הממשלה אך בפועל דיבורים לחוד ומעשים לחוד והגיע העת להראות לעולם כולו את עמדתנו כלפי העיר החשובה בעולם, היא ירושלים"

ברקוביץ' קורא לראש הממשלה להפעיל את כל כובד משקלו על מנת לשנות את הגזרה: "בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לשינוי כפי שעשה בדברים רבים למען העיר ועתידה"

חגית משה סגנית ראש עיריית ירושלים ויו"ר סניף הבית היהודי בעיר, גינתה את ההחלטה: "זו בושה לקיים בתל אביב את התחרות. לא ראוי ולא מכבוד למדינת ישראל שתחרות בינלאומית חשובה כזו לא תתקיים בעיר הבירה. ממשלת ישראל חייבת להיאבק ולהתעקש שהתחרות תתקיים בירושלים ולבסס את מעמדה כעיר של העם היהודי כולו."

השר לענייני ירושלים והמועמד לראשות העיר זאב אלקין הצטרף למגנים את ההחלטה: "אני מצטער מאוד על החלטת תאגיד השידור הציבורי הישראלי ואיגוד השידור האירופי לא לקיים את האירוויזיון בירושלים. האמת שאני לא מופתע מעמדת האירופים, אבל תאגיד השידור הציבורי שוב מוכיח שהוא לא רואה בחיזוק ירושלים ערך חשוב. התאגיד שניסה לברוח בכל כוחו מלשדר מירושלים, ורק בזכות תיקון החוק שהעברתי נאלץ עכשיו לחזור לעיר הבירה, מפספס הזדמנות חשובה ביותר לחזק את מעמדה של ירושלים בעולם ולתרום לפיתוח העיר. השידור הציבורי שמתנתק מירושלים ולא רואה בה ערך, סופו שייאבד גם את עם ישראל אם ימשיך בדרך זו"