האיגוד האירופי מציב תנאים לאירוח האירוויזיון בישראל

איגוד השידור האירופי שלח מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו הוא מונה רשימת תנאים לאירוח תחרות הזמר האירופית בישראל. בין התנאים נמנים גם התחייבות לאפשר קיום חזרות בשבת

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/09/18 21:45 כג באלול התשעח

האיגוד האירופי מציב תנאים לאירוח האירוויזיון בישראל
לוגו האירוויזיון בישראל. עוד מכשולים, צילום: אירוווזיון 2019

בעקבות ביקור נציגי איגוד השידור האירופי בישראל בשבוע שעבר, שלחו יו"ר איגוד השידור האירופי והמפקח על האירוויזיון מכתב לראש הממשלה נתניהו, ובו רשימת דרישות ותנאים מוקדמים בהם תצטרך ישראל לעמוד, על מנת לארח את התחרות הנחשבת ליוקרתית. כך פורסם הערב ב'החדשות'.

כזכור, ישראל אמורה לארח את האירוויזיון, לאחר שנטע ברזילי זכתה במקום הראשון בתחרות שהתקיימה במאי האחרון, עם שירה 'טוי', שהפך ללהיט.

בין התנאים נדרשת ישראל לתת אשרות כניסה לישראל ללא הקשר לעמדה פוליטית, עצמאות מוחלטת לתאגיד 'כאן' בעריכת ובהפקת משדר האירוע, ו'הסרת מגבלות דתיות וביצוע חזרות גנרליות בשבת.

מעבר לתנאים שמציב האיגוד לישראל, הוא גם דורש שראש הממשלה יצהיר בכתב כי המדינה אכן תעמוד בתנאים. באיגוד מבהירים שמדובר בדרישות סטנדרטיות הנדרשות מכל מדינה המארחת את האירוויזיון, אך גורם בממשלה אמר כי מורגש שהאיגוד האירופי חשדן מאוד לגבי עריכת התחרות בישראל. דבר שמגיע על רקע הפיצוץ בין ראש הממשלה ושר האוצר לתאגיד, על רקע מקור הכסף לאירוח האירוויזיון.