האו"ם לא יוכל לבנות בארמון הנציב בלי אישור של ישראל 

ביהמ"ש המחוזי קבע כי עד לגיבוש מסקנות במו"מ הדיפלומטי המתקיים יותר משנה, תיעצר הבנייה במקום. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירת תנועת "רגבים" נגד הבנייה הבלתי חוקית ופלישת האו"ם לאדמות בי-ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/18 10:13 א בתמוז התשעח

האו"ם לא יוכל לבנות בארמון הנציב בלי אישור של ישראל 
מתחם האו"ם בארמון הנציב, צילום: תנועת רגבים

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע השבוע, כי עד שיגובש מנגנון תיאום בין המדינה לאו"ם, האו"ם לא יתחיל בביצוע עבודות כלשהן במתחם הארגון בשכונת ארמון הנציב בבירה. כזכור, עתירה שהגישה תנועת "רגבים" במרץ 2017 חשפה כי האו"ם ביצע מספר רב של עבירות בנייה במתחם בארמון הנציב, ופלש לעוד עשרות דונמים של אדמות מדינה מעבר לשטח שהוקצה לו על ידי מדינת ישראל. 

לאחר הגשת העתירה המדינה הודתה כי אכן התבצעו עבירות בנייה נרחבות במקום, וכי תנהל משא ומתן דיפלומטי לגיבוש מנגנון תיאום בכל הנוגע לתכניות בנייה של האו"ם במתחם. 

בהודעה המעדכנת שהגישה המדינה השבוע נאמר, כי "המגעים הדיפלומטיים אורכים זמן ממושך, כך שטרם גובש מנגנון התיאום עליו עמלים הצדדים", אך המגעים מתקיימים "לשביעות רצונה של המדינה". 

מתחם האו"ם בארמון הנציב

מתחם האו"ם בארמון הנציבצילום: תנועת רגבים

בתנועת "רגבים" מזכירים כי המגעים הדיפלומטים החלו לפני יותר משנה, וסיומם לא נראה באופק, דבר המלמד כי הצדדים לא קרובים להסכמות. 

השופט עודד שחם קיבל את עדכון המדינה, וקבע כי עדכון נוסף בנוגע למגעים יימסר בחודש נובמבר הבא. עד אז, האו"ם לא יתחיל בביצוע עבודות חדשות כלשהן במתחם. 

בתנועת "רגבים" בירכו על ההחלטה. "החסינות הדיפלומטית של האו"ם איננה מתירה לו לעבור על חוקי המדינה המארחת", אומר עו"ד אבי סגל מתנועת "רגבים". "עד להגשת העתירה, האו"ם עשה במתחם כבתוך שלו, תוך זלזול בוטה במדינת ישראל וחוקיה. בית המשפט קיבע השבוע בהחלטתו כי לא תיערך בניה במתחם ללא הסכמה של מדינת ישראל. סוגיית הפלישה שביצע האו"ם לשטח של 30 דונמים נוספים במתחם, מעבר למה שהקצתה מדינת ישראל, תעלה אף היא לדיון נפרד".