האולטימטום של האיחוד הלאומי לנתניהו להפלת הממשלה

מרכז המפלגה צפוי להתכנס ולאשר כי במידה ולא תקודם חקיקת הסדרת יו"ש וציר 60 לא ייחסם לתנועת ערבים, הם יפרשו מהממשלה. השר אריאל: "הקבינט צריך למצוא פתרונות מהירים להחזרת הביטחון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/18 13:31 ה בטבת התשעט

האולטימטום של האיחוד הלאומי לנתניהו להפלת הממשלה
דורש גם לעלות להר הבית. אריאל ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

באיחוד הלאומי החליטו לשים סוף למצב הביטחוני ביהודה ושומרון או לשים סוף לממשלה. מרכז המפלגה צפוי להתכנס הערב (חמישי) ול'כיפה' נודע כי הכוונה היא לאשר הצבת אולטימטום עם דרישות ביטחוניות וחקיקתיות שונות בפני ראש הממשלה ושר הביטחון.

בעקבות הפיגוע הרצחני בגבעת אסף, דרש ח"כ בצלאל סמוטריץ' שמרכז המפלגה יתכנס בהקדם, כדי לדון במהלכים מול נתניהו.

בדיונים פנימיים טענו חלק מחברי המפלגה, כי לא ניתן לאפשר למציאות הביטחונית הקשה להימשך. חברי המרכז צפויים להחליט על שתי דרישות מרכזיות מראש הממשלה - קידום הצעת חוק הסדרת 'ההתיישבות הצעירה', לישובים ושכונות ביהודה ושומרון, וחסימת כביש 60 - ולא, תפרוש הסיעה מהממשלה ותפיל אותה.

לוחמי צה"ל בזירת הפיגוע בגבעת אסף

לוחמי צה"ל בזירת הפיגוע בגבעת אסףצילום: פלאש 90. הדס פרוש

"היום חווינו בצער רב, פיגוע אכזרי נוסף, לפני זמן קצר בצומת אסף", כתב השר אורי אריאל במכתב לנתניהו ובו ציין כי הוא דורש ממנו "להורות על פעולות מידיות ביניהן, להחזיר את המחסומים בכל יו"ש, לפעול להריסה מידית של הבתים ולגרש מחבלים בתוך יו"ש".

בנוסף דרש "שהקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס עד יום ראשון וימצא פתרונות מהירים להחזרת הביטחון לתושבי יו"ש. ביחד עם זאת צריך תשובה ציונית הולמת הכוללת הסדרת היישובים ובניה רחבת היקף. בעקבות הפיגועים הקשים, הוחלט לכנס הערב )חמישי( את חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי במטרה לבחון את המשך דרכינו בממשלה ובקואליציה".