האוטובוס שמגייס צעירות לשירות לאומי

אוטובוס-לימוזינה של ארגון עמינדב יעבור באולפנות ובתיכונים לבנות ברחבי הארץ, ויעודד אותן להעדיף את מסגרות השירות הלאומי על פני הגיוס לצה"ל. "הבנו שאסור לנו 'להפקיר' את השטח", אמרה הסמנכ"לית

חדשות כיפה דויד ליבנה 11/03/18 12:48 כד באדר התשעח

האוטובוס שמגייס צעירות לשירות לאומי
האוטובוס-לימוזינה של ארגון עמינדב בפעולה, צילום: דנה מאירזון

בחודשים האחרונים התעצם המאבק בתוך הציונות הדתית בנושא גיוס צעירות דתיות לצה"ל, ובנושא ההכנה לשירות הצבאי בתוך מוסדות הציונות הדתית. בימים בהם המאבק על לב השמיניסטיות הדתיות בשיאו, וכשברקע הסרטון המדובר שהפיץ חיל האוויר, יוצאת לדרך יוזמה חדשה שמעודדת יציאה לשירות לאומי. 

ארגון עמינדב, מהמובילים בתחום השירות הלאומי, החל בשבוע שעבר להפעיל אוטובוס-לימוזינה ("הלימובוס") שיעבור באולפנות ובתיכונים לבנות ברחבי הארץ, ויעודד אותן להשתבץ בשנה הבאה במסגרות השירות הלאומי ולהעדיף זאת על פני אפשרות הגיוס לצה"ל. 

הצוות המקצועי שיעבור בין המוסדות יכלול את כל הגורמים הרלוונטיים, שיאפשרו לצעירה הדתית להשתבץ במקום מתאים לשנה הבאה כבר עכשיו וללא "טרטורים" מיותרים, כשבאופן ייחודי יתלווה אליהם גרפולוג שיסייע לצעירות לקבל החלטה גם באמצעות ניתוח כתב היד שלהן.

ה"לימו-בוס" של עמינדב, מבט מבפנים

ה"לימו-בוס" של עמינדב, מבט מבפניםצילום: דנה מאירזון

"בחודשים האחרונים נראה שארגונים העוסקים בנושא גיוס צעירות דתיות לצה"ל הם אלו שמובילים את סדר היום ונאבקים, בהצלחה לא מעטה, על לב השמיניסטיות הדתיות. בעמינדב הבנו שאסור לנו 'להפקיר' את השטח ואנחנו חייבים לתת מענה ראוי עם מסר ברור לכל תלמידת י"ב בציונות הדתית", אמרה סמנכ"לית ארגון עמינדב, גילה ברוק.  

"השירות הלאומי הוא משמעותי ומתאים יותר לבת הדתית והוא כולל מגוון אפשרויות רחב לסייע ולהתנדב ולהשפיע על החברה הישראלית - לא פחות ואף יותר משירות בצה"ל. אנו מקווים שהפרויקט הזה יביא לשינוי משמעותי בשיח המתנהל וישים את השירות הלאומי כאפשרות המתאימה ביותר לצעירה הדתית", הוסיפה.