סרטון חיל האוויר הוסר על ידי דובר צה"ל

בדובר צה"ל הודו שהסרטון שבו הגיבו לטענות, כאילו נשים לא יכולות להיות לוחמות, לא עבר את אישורם לפני שעלה והסירו אותו מהרשתות החברתיות

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/03/18 20:27 כא באדר התשעח

סרטון חיל האוויר הוסר על ידי דובר צה"ל
סרטון המחאה של נשות חיל האוויר, צילום: צילום מדף הפייסבוק של חיל האוויר

סרטון חדש של חיל האוויר עורר מיני סערה, כששורת בנות המשרתות בחיל תועדו כשהן משיבות לטענות של המתנגדים לשירות נשים כלוחמות. בצה"ל אישרו כי הוא לא עבר את הצינורות המקובלים ולבסוף החליטו להסירו.

בסרטון, שהוכן לרגל יום האישה הבינלאומי, נראו נשים כשהן ממלאות את  תפקידים שונים בחיל האוויר, כשברקע הן חוזרות על טענות שנאמרו בעבר כאילו נשים לא יכולות לשמש כלוחמות.

בסיום הקטע המצולם, שהיה באורך של כדקה, נראיתה טייסת כשהיא משיבה לכל אותן טענות ואומרת "אז אומרים..." ועולה לתא הטייסת.

יש לציין כי הסרטון עורר תגובות נזעמות לא מעטות מאחר והוא נתפס כמתריס כנגד המתנגדים לשירות נשים בתפקידי לחימה ובמיוחד רבנים שהתבטאו בעבר בנושא.

בדובר צה"ל הבהירו לאחר זמן מה כי הסרט המדובר הוכן על ידי אנשי המדיה של בטאון חיל האוויר ואינו תוצר רשמי של יחידת דובר צה"ל". לדבריהם, "מבלי להתייחס לתוכנו של התוצר נציין כי אינו אושר כפי שנדרש מתוצרים המתפרסמים בפלטפורמות צה"ל. בעקבות כך יוגדרו נהלים ברורים בנושא".

תחילה החליטו בצה"ל, למרות שהסרטון לא עבר את המסלול התקין, להשאירו באוויר אולם כעבור מספר דקות הם החלו להסירו מכלל הרשתות החברתיות.

יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ רחל עזריה, הגיבה להחלטה ואמרה: "חיילות דתיות כבר לא מתרגשות מרבנים קיצוניים, אבל צה"ל נבהל. הן יותר אמיצות ממפקדי הגוף שבו הן משרתות. אני קוראת לצה"ל להחזיר את הסרטון שחיל האוויר הפיק ליום האישה ולא להתקפל. המסר מצה"ל צריך להיות חד משמעי - נילחם בשביל מי שלוחמות בשורותינו".