האדמו"רים החליטו: הממשלה לא תיפול על הגיוס

בכינוס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', הוחלט להורות לח"כים לתמוך בחוק הגיוס - בשינויים קלים. הכדור כרגע עובר לידיו של שר הביטחון ליברמן - שהצהיר בעבר כי לא יסכים לאף שינוי בחוק

חדשות כיפה יהונתן קליין 14/10/18 20:17 ה בחשון התשעט

האדמו"רים החליטו: הממשלה לא תיפול על הגיוס
ליצמן, נתניהו ודרעי. הוסר איום הבחירות?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פשרה בחוק הגיוס? מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' התכנסה היום (א') בערב, והחליטה כי תאשר לחברי הכנסת שלה לתמוך בחוק הגיוס - בשינויים קלים מהנוסח המוצע. על פי כתב 'החדשות', יאיר שרקי, האדמו"רים החליטו על עיקרון כללי בנוגע לחוק הגיוס: שכל מי שלומד תורה יוכל להמשיך ללמוד. את הפרטים יסכמו חברי הכנסת מול רה"מ נתניהו ואנשיו. בנוסף, גם אם יעבור החוק בלי להגיע להבנה עם אגודת ישראל - לא ניתנה הוראה לח"כים לפרוש מהממשלה.

גורם באגודת ישראל אמר ל'החדשות' כי ״האדמורים החליטו ללכת לפשרה. לא ניתן לנתניהו להפיל ממשלה על הגיוס ולא ניתן ללפיד את המנדטים״.

משמעות ההחלטה של מועצת גדולי התורה היא, שהחרדים לא יעמידו מכשולים רבים מדי בנוגע להעברת חוק הגיוס. כזכור, גם ש"ס וגם 'דגל התורה' הליטאית, הודיעו בעבר שיתמכו בחוק הגיוס המוצע, וההתנגדות האחרונה הגיעה מצד חברי 'אגודת ישראל' בראשות האדמו"ר מגור. 

כעת יש צורך לראות האם שר הביטחון ליברמן, יו"ר 'ישראל ביתנו', יסכים לשינויים שדורשים באגודת ישראל. כזכור, ליברמן אמר בעבר כי לא יסכים לאף שינוי מהחוק, שכבר עבר בכנסת בקריאה ראשונה.

הבוקר אמר ראש הממשלה נתניהו כי חוק הגיוס הוא 'חוק טוב', וקרא למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לאשר את החוק.