דרעי על ההדלפה מהקבינט: ניסיון לפגוע בבנט

יו"ר ש"ס רתח על הדלפת חילופי הדברים בין יו"ר הבית היהודי לרמטכ"ל השבוע, "זה מטריף אותי". והעריך כי המטרה הייתה להשחיר דווקא את שר החינוך, "איזנקוט לא ירד מגדלותו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/07/18 10:41 ח באב התשעח

דרעי על ההדלפה מהקבינט: ניסיון לפגוע בבנט
דרעי ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הפנים וחבר הקבינט מדיני ביטחוני אריה דרעי, יצא היום (שישי), בראיון ל 103FM, להגנתו של נפתלי בנט והעריך כי מטרת ההדלפה של חילופי דבריו עם הרמטכ"ל הייתה להאדיר אותו על פני יו"ר הבית היהודי.

"אני לא בטוח שמטרת ההדלפה הייתה לפגוע ברמטכ"ל כי אם בשר נפתלי בנט", אמר יו"ר ש"ס וציין כי לדעתו הפרסום לא פגע ברא"ל איזנקוט, "הרמטכ"ל לא ירד מגדלותו, ואשרינו שיש לנו רמטכ"ל כזה, איש ערכי שלא צריך להוכיח לאף אחד שהוא לוחם חזק".

על עצם ההדלפות מישיבות הקבינט הסודיות אמר דרעי כי "הן מעשה חמור מאוד. כמה וכמה פעמים כבר גמלה בלבי ההחלטה להתפטר מהקבינט בעקבות מעשים אלו. אפילו השבוע, לאחר ההדלפה, הודעתי לאנשי המקצוע של הקבינט שאני לא מוכן לקחת על עצמי דבר כזה. זה מטריף אותי, זה מעביר אותי על דעתי".

השבוע פורסם כי בחילופי דברים בין איזנקוט לבנט, לשאלת יו"ר הבית היהודי אמר הרמטכ"ל כי חיסול ילידים שמשגרים עפיפוני ובלוני תבערה לישראל אינם מתיישרים עם תפיסתו הערכית וכי הוא מתנגד לכך.

שוטרים בעזה

השר דרעי משוכנע שניתן לכבוש את עזה אך מתנגד לכך. שוטרים בעזהצילום: Wissam Nassar/Flash 90

בנוגע למצב הביטחוני המידרדר בדרום אמר כי "לכבוש את עזה זו לא משימה צבאית גדולה, אפשר למוטט אותה מהאוויר ובכך למנוע הרוגים, אבל מה הלאה? יש לך פה עסק עם למעלה מ־2 מיליון תושבים. העולם הזניח את עזה, התושבים שם לא מקבלים סיוע מאף אחד מלבד ישראל. אי אפשר להגיד שאנחנו מבליגים על מה שקורה שם, אנחנו פשוט לא מעוניינים להגיע להסלמה. כוח ההרתעה שלנו גדול מאוד, החמאס ראה לפני שבוע טעימה קטנה ממה שאנחנו יכולים להראות להם. תשאל את נסראללה מהו כוח ההרתעה של מדינת ישראל".

עוד הוסיף השר כי "כחבר קבינט מה שעומד מול עיניי הוא ביטחונה של מדינת ישראל. יש לציין כי גם השריפות בדרום, שהתרחשו כתוצאה מטרור העפיפונים, אומנם לא נעימות ומטרידות, אבל לא גבו נזק בנפש, והנזק הכספי המדובר עומד על כ־15 מיליון שקלים. יש נציגים מהאו"ם, וממצרים שמעבירים לנו מידע מהחמאס ומדווחים כי חמאס מבקש עוד כמה ימים, בינתיים עושה רושם שכמות השריפות נמצאת בירידה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן