דרעי דורש התנצלות מנציג 'אגודה' ומיוסי דייטש

יו"ר ש"ס דורש מנציג אגודת ישראל בירושלים, מיכל הלברשטאם, שיתנצל בפניו, על רקע פרסום שיחתם לאחר הסיבוב השני בבחירות בעיר. המועמד לראשות העיר, יוסי דייטש, ציטט את שיחתם של השניים, ממנה השתמע כאילו דרעי מזלזל באדמו"ר מגור. לטענת דרעי, הדברים מעולם לא נאמרו.

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/11/18 11:04 יד בכסלו התשעט

דרעי דורש התנצלות מנציג 'אגודה' ומיוסי דייטש
תובע התנצלות. השר דרעי, צילום: דוברות ש"ס

שר הפנים אריה דרעי דורש מחבר מועצת העיר ירושלים, נציג אגודת ישראל, מיכל הלברשטאם, להתנצל על שייחס לו אמירות מזלזלות באדמו"ר מגור.

הרקע לסיפור הוא שיחה שקיים יוסי דייטש, מועמד אגודת ישראל לראשות העיר ירושלים, עם פעילי אגודת ישראל, לאחר הסיבוב השני בו הפסיד. הקלטת השיחה התפרסמה ב'החדשות', ודייטש אמר בה, בשמו של מיכל הלברשטאם: ״דרעי אמר לנו: אתה חושב שאתם ניצחתם? אתם טועים. אנחנו הבעלי בתים היום. אתה חושב שהבעל הבית זה אבי אבוחצירא (יועצו של ליברמן) או משה ליאון? אתה טועה טעות חמורה. הבעל הבית זה אנחנו׳״.
‎‏דייטש ממשיך לצטט את דרעי ואומר: ״אם אתם לא יודעים. אנחנו (שס) ודגל ניצחנו. ואם יש פה בעיה של כבוד, שאתם חושבים שצריך לתת כבוד לרעב׳ס שלכם, אז אין שום בעיה. אז נבוא וניתן לכם כבוד. חכם שלום ורב חיים קנייבסקי יעלו לגערער רב׳ה (האדמו״ר מגור) ויתנו לו כבוד וזהו זה״.

לטענתו של דרעי, הדברים מעולם לא נאמרו, והשיחה כולה עסקה אך ורק בכוונתו לאחד בין כל חלקי המחנה החרדי לאחר הבחירות בעיר.

יוסי דייטש. היתה הצעה?

יוסי דייטש. צילום: פלאש 90

בהודעה שהוציאה לשכת דרעי נאמר: בדרישה ובהתראה לפני נקיטת הליכים משפטיים באמצעות הטוען הרבני משה מיטלמן, דורש השר אריה דרעי מחבר מועצת העיר ירושלים מיכאל הלברשטאם להתנצל בתוך 72 שעות ולהבהיר, כי בשיחתו עמו לפני הבחירות שמע ממנו רק על כוונתו לאחד בין כל חלקי המחנה החרדי ובניגוד גמור לאופן הצגת הדברים בתקשורת (ערוץ 2). כמו כן דרש הרב דרעי מחבר המועצה יוסי דייטש להבהיר ולהתנצל על פרסום הדברים שיש בהם משום קבלת לשון הרע עליו וכתוצאה מכך פגיעה חמורה בשמו הטוב כמי שמכבד את גדולי ישראל.
את מכתבו מסיים טו״ר מיטלמן בהתראה להלברשטאם כי ׳אם לא תעשה כן בתוך 72 שעות מקבלת מכתבי זה, הורה לי מרשי לפעול בכל דרך הלכתית למיצוי זכויותיו׳.

המכתב למיכל הלברשטאם:
להורדת הקובץ

בנוסף למכתב להלברשטאם שלח דרעי מכתב גם ליוסי דייטש, ודורש גם ממנו להתנצל על הדברים שאמר; "הנך נדרש אפוא להתנצל על דבריך שיש בהם משום קבלת לשון הרע והוצאת שם רע כפשוטו. את ההתנצלות עליך לפרסם באותם כלי תקשורת בהם פורסמה ההקלטה." כותב דרעי ליוסי דייטש.

תגובת 'אגודת ישראל: "צר לנו שמר דרעי ממשיך בניסיונותיו לקטב ולהפיץ שנאה בתוך הציבור החרדי. בימים אלה מכינים אנשינו כתב תביעה נגד אריה דרעי על שלל אמירותיו השקריות והנבזיות במהלך החודש האחרון נגד נציגי אגודת ישראל ברחבי הארץ וביזוי אדמו"רים וגדולי ישראל. קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים".