דרעי בפתיחת קמפיין ש"ס: לא יהיה איחוד עם יהדות התורה

יו"ר ש"ס נאם באירוע פתיחת הקמפיין, קרא לשיתוף פעולה בין המפלגות החרדיות והקמת בלוק טכני - אחרי סגירת הרשימות. המשמעות - 'המפץ החרדי' כבר לא יקרה. בנוסף, דרעי הביע תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו, ותקף את גנץ ואת לפיד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/02/19 21:52 ה באדר א'

דרעי בפתיחת קמפיין ש"ס: לא יהיה איחוד עם יהדות התורה
השר דרעי נואם בכנס הבחירות, צילום: יעקב כהן

'המפץ החרדי' לא יקרה בבחירות הנוכחיות. יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, נאם באירוע פתיחת הקמפיין של ש"ס, שהתקיים הערב (א') בבת ים, וקרא להמשיך את שיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות, אך רק לאחר סגירת הרשימות לכנסת. "היה לנו שיתוף פעולה מדהים בקדנציה האחרונה עם יהדות התורה, וזה יימשך גם בקדנציה הבאה", אמר דרעי. "אני קורא מכאן לליצמן וגפני, בואו נכנס אחרי הגשת הרשימות את שלושת מועצות חכמי וגדולי התורה ונצא בקריאה משותפת לכל הציבור להצביע רק למפלגות החרדיות. הספרדים לש״ס והאשכנזים ליהדות התורה. ככה נמקסם את הכוח".

משמעות הדבר היא כי הדיבורים הרבים בשבועות האחרונים סביב 'המפץ החרדי', ריצה משותפת של שלוש המפלגות החרדיות, אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס, יישארו בגדר דיבורים ולא ייצאו אל הפועל. החלק המעניין הוא שעל פי הדיווחים, הדוחף העיקרי לריצה המשותפת היה דרעי עצמו, כאשר במפלגות האשכנזיות התייחסו לעניין בהסתייגות. ייתכן כי התנגדותו של הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס, לריצה המשותפת, שאף באה לידי ביטוי פומבי, הביאה למפנה ביחסו של דרעי לנושא.

כנס הבחירות של ש"ס

כנס הבחירות של ש"סצילום: יעקב כהן

בהמשך נאומו התייחס דרעי לחקירות ראש הממשלה נתניהו, והביע בו תמיכה בלתי מסויגת. לדברי דרעי, "מי כמוני יודע מה עובר נתניהו ומשפחתו. אנחנו היינו הראשונים שהכרזנו שהוא יהיה ראש הממשלה והוא ימשיך לכהן כראש הממשלה כל עוד החוק מתיר לו וכל עוד שאין פסק דין חלוט. נקודה". דרעי התייחס גם לשיתוף הפעולה של ש"ס עם נתניהו ושיבח אותו כשאמר: "היה לנו שותף מצויין בקדנציה הזו, שמו בנימין נתניהו. אני מכיר אותו עוד לפני שהוא מכנס לפוליטיקה. כשהייתי שר הפנים הוא בא לארץ. ביקש להתייעץ איתי איך להתנהל בפוליטיקה. הוא נהיה תלמיד שעלה על רבו". 

דרעי תקף את ראשי מפלגות המרכז-שמאל ואת אביגדור ליברמו. על יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ ,אמר דרעי: "לרמטכ"ל לשעבר, שתקת הרבה זמן, עכשיו אני מבין למה שתקת. בנאומך אמרת שאתה רוצה להעמיק את שיתוף הפעולה עם החרדים. האם שיתוף פעולה זה ברית הזוגיות? זה מתווה הכותל?"
דרעי התייחס גם ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ואמר כי "לפני ארבע שנים היה אדם בשם יהיר לפיד שרצה לשקם אותי. אני רוצה לספר לך לפיד מה נהיה עם השיקום שלי. לקחנו 650 מליון שקלים והורדנו את מחירי התחבורה הציבורית. אז אמנם הציבור שלך לא נוסע באוטובוסים אבל הציבור שלנו כן, היו לנו עוד הרבה הישגים רבים בשיקום שלך תן לנו עוד 4 שנים של שיקום כזה"
על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר: "יהודים רוסים קיימו את התורה במסירות נפש בברית המועצות וכשהייתה להם הזדמנות הם עלו לארץ ישראל, בשביל מה? בשביל ללכת ולפתוח חנויות באשדוד בשבת? זה היה החלום שלהם?" 

פעילי ש"ס, הערב

פעילי ש"ס, הערבצילום: דוברות ש"ס

לסיום, דרעי הדגיש את כוחה של ש"ס, והתייחס ברמיזה לסקרים הממקמים אותה על סף אחוז החסימה: "כוח ש"ס - הכח שלנו מתעצם ומתחזק וחוזר לשעתה היפה של התנועה ההישג שעשינו ברחבי הארץ בבחירות המוניציפליות. יש כאלה  שרוצים לקבור את ש"ס,שכבר מספידים אותנו,אני שומע את המנגינה הזאת כבר שלושים שנה, אני אומר לכם כאן אף אחד לא יקבור את מפעל חייו של מרן הרב עובדיה יוסף!מרן הסתלק מאיתנו אבל מורשתו חיה וקיימת! ש"ס בהנהגתו של הכהן הגדול, חכם שלום כהן חיה, קיימת, חזקה ומתעצמת. ואת התשובה לכל הקברנים והמספידים אנחנו ניתן בגדול בקלפי!".