דרעי: "בג"ץ צריך לפסול את לפיד על הסתה לגזענות ושנאה"

יו"ר ש"ס לא אהב את ההחלטה לפסול את בן ארי וסבר כי דווקא המועמד לראשות הממשלה צריך להיפסל: ''צאו לנו מהבית', 'שודדי הקופה הציבורית'. את המשפטים האלו לא אמר מיכאל בן ארי על הציבור הערבי, אלא יאיר לפיד על הציבור הדתי והחרדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/19 20:06 יא באדר ב'

דרעי: "בג"ץ צריך לפסול את לפיד על הסתה לגזענות ושנאה"
תוקף בחריפות את לפיד. דרעי בכנס, צילום: דוברות ש"ס

יו"ר ש"ס,השר אריה דרעי, קרא הערב (ב') לבג"ץ, בכנס בחירות בטבריה, לפסול דווקא את יאיר לפיד על "הסתה לגזענות ושנאה כלפי הציבור הדתי והחרדי".

דרעי תקף את פסילת מיכאל בן ארי ואמר: "כולנו שמענו אתמול על החלטת בג"צ לפסול מועמדים לכנסת בשל התבטאויות גזעניות והסתה".

בהמשך הוסיף כי הוא "רוצה להקריא לכם כמה משפטים קשים ותשפטו בעצמכם: 'הם מנציחים תרבות של עוני', 'הגיע הזמן להפסיק לפרנס אתכם', 'צאו לנו מהבית', 'הם מקבלים כסף מתחת לשולחן', 'שודדי הקופה הציבורית, 'גמרנו להיות פראיירים שלכם'. את המשפטים האלו לא אמר מיכאל בן ארי על הציבור הערבי, את המשפטים האלו אמר יאיר לפיד על הציבור הדתי והחרדי".

לדבריו, "במדינה מתוקנת אם בגץ פוסל את בן ארי הוא היה צריך לפסול את לפיד על הפצה של גזענות ושנאה נגד ציבור גדול במדינת בישראל. לא במקרה יאיר לפיד מפחד לבוא לעימות מולי. הזמנתי אותו ואפילו הצעתי לו שיבחר את המקום ואת המנחה, אבל הוא מפחד. כי הוא יודע שאנחנו לא ניתן לו להוליך שלל את הציבור ולהרוס את המדינה היהודית ואת הערבות ההדדית כלפי החלשים".

 בנוגע לשותף הקואלציוני אותו יבחר לאחר הבחירות, יו"ר ש"ס לא הותיר מקום של ספק: "אנחנו תומכים בנימין נתניהו לראשות הממשלה ונמליץ רק עליו לנשיא המדינה, אבל עדיין קיימת סכנה גדולה מאוד שהטרול של המדינה יאיר לפיד יעמוד בראש מפלגה של 30 מנדטים ויכפה על נתניהו רוטציה או ממשלת אחדות. רק שס חזקה תוכל לנטרל את לפיד ולהקים ממשלה ימנית המחויבת לשמור על הזהות היהודית של המדינה ועל החלשים והעניים".