דרעי: "אתה לא יכול להסתובב במשרד בלי לדבר רוסית"

עימות חריף בין דרעי לליברמן. בכנס של מפלגת ש"ס טען דרעי כי הם ידרשו את תיק הקליטה: "המשרד לא יהיה עוד משרד של עולי ברית המועצות בלבד". ליברמן מיהר להגיב: "נקבל לידינו את משרד הפנים ונפסיק עם הגזענות והאפליה שמקדם הממסד החרדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/19 21:39 כח באדר א'

דרעי: "אתה לא יכול להסתובב במשרד בלי לדבר רוסית"
ליברמן עם ליצמן ודרעי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בכנס הבחירות של ש״ס באשדוד בהשתתפות כל חברי הכנסת תקף השר דרעי בנאומו את מפלגת ישראל ביתנו על ההשתלטות שלהם במשרד הקליטה, בנוסף טען כי לא יישב במפלגתו של גנץ והשמועות על המשא ומתן בין החרדים לגנץ לא כוון אליהם. 

"ש"ס לא תתספק במשרד הפנים. נדרוש גם את משרד הקליטה. הוא לא יהיה עוד משרד של עולי ברית המועצות בלבד. היום אתה לא יכול להסתובב במשרד בלי לדבר רוסית. אנחנו נדאג לעולים החדשים מצרפת ולעולים מאתיופיה", תקף יו"ר ש"ס את ליברמן

דרעי הוסיף כי ליברמן חילן את העיר אשדוד: "נעשה בעיר חילול ה׳ גדול. אביגדור ליברמן החליט לקיים בשבת קודש מסיבת עיתונאים במסעדה לא כשרה, הכל רק בגלל חוק המרכולים. מה אנחנו רוצים בסה״כ? לשמור על יום השבת. אבל לא יעזור לליברמן - ש״ס תהיה במשרד הפנים גם לאחר הבחירות".

דרעי המשיך לטעון כי ש"ס תתמוך רק בנתניה: ״אני חוזר ומחדד, נתמוך רק בבנימין נתניהו", והבהיר, "חד משמעית לא נשב בממשלת גנץ לפיד. ראיתי את הפרסומים היום שיש משא ומתן של חרדים עם גנץ. לא התכוונו אלינו לש״ס, אבל אני מבהיר פה בצורה ברורה: זה לא יקרה. לא נישב איתם ולא ננהל איתם מו״מ״

 יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב לדבריו של אריה דרעי: "ידידי, התבלבלת. לא יקום ולא יהיה. ישראל ביתנו תפעל בכל הכוח נגד בדיקות הד.נ.א. המשפילות והמבזות שהמציאו עסקנים חרדים, נקבל לידינו את משרד הפנים ונפסיק עם הגזענות והאפליה שמקדם הממסד החרדי כנגד יוצאי ברית המועצות לשעבר. נקדם נישואים אזרחיים ונאפשר לכל רשות מקומית להחליט באופן עצמאי לגבי פתיחת מרכולים בשבת. נקדם עלייה מכל התפוצות ונקבל את כולם בזרועות פתוחות.״

יו"ר ארגון 'עתים', הרב שאול פרבר הביע זעזוע מדבריו של השר דרעי:"דבריו החמורים של השר דרעי חותרים תחת קיבוץ הגלויות הישראלי ויוצרים קרע בעם היהודי. יהודים שנרדפו בתפוצות ועולים לכאן מתוקף חוק השבות, הם אחינו ואחיותינו ואנו שמחים בבואם ארצה - מבריה"מ, אתיופיה, צרפת, ממזרח וממערב. השר דרעי לא עוצר לרגע, ורומס לא רק את שירותי הדת שנמצאים באחריות שר ממפלגתו, אלא גם את העולים החדשים שכל שביקשו זה להגיע לארץ אבותם".

הרב פרבר הוסיף: "תפקידה של ממשלת ישראל הוא לדאוג להליכי גיור מכילים, מכבדים וקשובים עבור העולים מ"זרע ישראל" המבקשים להיות יהודים על פי ההלכה. במשימה זו כשל שר הדרעי, הן כשר הפנים והן כשר לשירותי דת. מוטב יהיה אם השר יערוך בדק בית, לפני שהוא מכפיש את שמם של אזרחים שומרי חוק המשרתים בצבא והם חלק מהמארג החברתי במדינה".