דרעי אסר על שייח ערבי לצאת מהארץ: "פוגע בביטחון המדינה"

שר הפנים קיבל את המלצת גורמי הביטחון והורה על סנקציות נגד כרמה צברי, שנטען כי הוא מסית נגד ישראל ומקיים קשרים אדוקים עם טרוריסטים בארץ ובעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 15:41 טז באייר התשעח

דרעי אסר על שייח ערבי לצאת מהארץ: "פוגע בביטחון המדינה"
השר אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הפנים, אריה דרעי, אסר היום (שלישי)על השייח עכרמה צברי לצאת מהארץ, בטענה שהוא מנצל את נסיעותיו לחו"ל כדי לפגוע בביטחון מדינת ישראל.

דרעי קיבל את ההחלטה לאור המלצת גורמי ביטחון שהציגו בפניו מידע כי צברי, המשמש כיו"ר המועצה המוסלמית העליונה בירושלים, מנצל את יציאותיו לכנסים וועידות בחו"ל כדי לנקוט בפעילות הסתה נגד המדינה.

בנוסף נטען כי צברי מנהל קשרים ממושכים עם פעילי טרור בארץ ועולם וכי יש לו קשר הדוק לפעילים מארגון החמאס השוהים בטורקיה ובמדינות שונות ברחבי העולם.

 השר דרעי התייחס למהלך ואמר כי "מהמידע שהוצג לי קיים חשש ממשי שיציאתו של עכרמה צברי מהארץ תיצור סיכון לביטחון מדינה. כפי שמנעתי לאחרונה כניסת פעילי חרם לישראל, אני מונע יציאת אנשים שאם ייצאו מהארץ יפעלו לפגוע במדינה".

בתקופת האינתיפאדה השנייה הביע צברי תמיכה בפיגועי התאבדות שבוצעו נגד אזרחים ישראלים ואף נחקר במשטרה לאחר שנפגש בביירות עם מנהיג חזבאללה, חסן נסראללה. בנוסף לכך, הוא הביע פעמים רבות התנגדות לפעולות שונות של ממשלת ישראל במזרח ירושלים ובין היתר פרסם פסק הלכה לפיו אסור לפלסטינים לקבל אזרחות ישראלית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן