דרמה במשפט "חתונת השנאה": הפרקליטות חויבה לחשוף תיקים נגד ערבים שנסגרו

בית משפט השלום בירושלים קיבל את דרישת הנאשמים בנפנוף בנשק ודקירת תמונתו של התינוק שנשרף בדומא, בשנת 2015 במהלך חתונה, לחשוף מקרים דומים מהעבר כדי להוכיח שהם מופלים לרעה לעומת ערבים

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/18 08:51 יג בחשון התשעט

דרמה במשפט "חתונת השנאה": הפרקליטות חויבה לחשוף תיקים נגד ערבים שנסגרו
אפליה בררנית? משפט דומא, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

הישג לנאשמים באירוע "חתונת השנאה": בית משפט השלום בירושלים חייב אמש (ראשון) את הפרקליטות להעביר את כל התיקים שנסגרו נגד ערבים שנחשדו בהסתה ואלימות נגד יהודים במהלך חתונות.

השופט איתן כהן קיבל את בקשת סניגוריהם של הנאשמים והורה לפרקליטות לחשוף את המקרים שבהם ערבים ואנשי שמאל, שנחשדו באלימות והסתה נגד יהודים ואנשי ימין, לבסוף לא הואשמו בדבר.

לפני שלוש שנים תועדו מספר אנשים במהלך חתונה, כשהם מנופפים בנשק ואף דוקרים את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנשרף בהצתה בכפר דומא. שמונה מהמשתתפים, ובהם החתן, נעצרו ומאז מתנהל משפטם כשהם מואשמים בעבירות הסתה לאלימות ולטרור.

איתמר בן גביר

עו"ד איתמר בן גבירצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בין המקרים שייבחנו, לאור דרישתם של עורכי הדין של הנאשמים איתמר בן גביר, יצחק בם, עדי קידר, אביחי חג'בי, ליאור כהנא, משה פולסקי  ודוד הלוי, יהיו 17 תיקים שבם נחשדו ערבים בעבירות דומות של נפנוף בנשק במהלך חתונות במגזר הערבי. מטרת הדרישה הינה להוכיח כי קיימת אפליה בחומרת ההתייחסות לאירועים דומים וכי מתנהלת אכיפה בררנית בין יהודים לערבים.

 לאחר שהפרקליטות סירבה לדרישת ההגנה, הורה השופט כהן כי כל אזרח זכאי לקבל מידע מרשות ציבורית בתוקף החוק, ובמיוחד כאשר מדובר בנאשמים המתגוננים במהלך משפטם. לצד זה, הוא הדגיש כי אין בעצם קבלת הבקשה חובה לקבל הטענה לאפליה.

עו"ד בן גביר התייחס בסיפוק להחלטה ואמר כי "מדובר בהחלטה חשובה שתאלץ את הפרקליטות לגלות את מה שהוסתר במשך שנים. דין אחד לנאשמים בתיק שלנו ודין אחר למאות ערבים שיורים בחתונות ומנופפים בנשק או מסיתים לאלימות ועורכים טקסי זיכרון לשהידים. יש אפליה חמורה והוחלטת בית המשפט תקל עלינו לחשוף אותה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן