דרישת הח"כ החרדי: "לשווק חשמל כשר"

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה, בנושא הרפורמה במשק החשמל, אמר חבר הכנסת מיהדות התורה כי יש להסדיר את הנושא "לטובת אלפי משפחות שנמנעות מלהשתמש בחשמל שמיוצר בשבת ונאלצות להפעיל גנרטורים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/18 11:36 כח בתמוז התשעח

דרישת הח"כ החרדי: "לשווק חשמל כשר"
דורש להכשיר את החשמל, צילום: דוברות ח"כ אשר

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הכנסת התכנסה אתמול (שלישי) בנושא התיקון לחוק משק החשמל, בה העלה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה את הצורך ב"חשמל כשר".

"אני דורש", אמר ח"כ אשר בדיון, "כי בתוך החלת הרפורמה ותהליך האוטומציה של מתקני הייצור יהיה פתרון והסדרה של  שיווק חשמל כשר לטובת אלפי משפחות ברחבי הארץ שנמנעות כיום מלהשתמש בחשמל שמיוצר בשבת ונאלצות להפעיל גנרטורים שכונתיים ופרטיים בשכונות רבות ברחבי הארץ".

לדבריו, "את הפתרונות לחשמל כשר ניתן להסדיר מבלי לפגוע ברווח הכלכלי של הרפורמה ומבלי לפגוע בכדאיות של החוק אני מבקש לעשות צדק נכון גם כלכלי וגם ערכי".

בהמשך הדיון הוסיף ח"כ יעקב אשר ואמר כי יש צורך לחשב ולתכנן את יישום הרפורמה באופן כזה שלא יהיו מקרים שבהם בעקבות האוטומציה והייצור הקהילתי , במקרי חירום או במקרים של תקלות טכניות תהיה השבתה של ערים שלמות או אזורים גדולים בארץ ללא אספקת חשמל סדירה, "לפי הרפורמה הזו אם אחד המתקנים נפגע בזמני חירום זה יכול לשתק אזורים גדולים ולהפסיק בהם את החשמל מצב שאף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע אליו".

יש לציין כי בשיעור שהעביר הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, בשנת 2015 הוא התייחס לנושא וסיפר כי בעת סיור שערך בחברת החשמל אמר לו אחד המנהלים בחברה כי בזכותם שהם חיללו את יום הכיפורים הם נהנו ממזגן וחשמל. בהמשך הוא סיפר כי מי שיכול להחמיר על עצמו להשתמש בשבתות וחגים להתחבר לגנרטור ולא להשתמש בחשמל. לדבריו, כך נהג גם אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

בוועדה החלו להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את החוק ולהוציא לדרך את הרפורמה במשק החשמל. היו"ר ח"כ איתן כבל, שקיבל את הערותיו של ח"כ אשר, ציין כי מדובר ברפורמה הגדולה ביותר במשק בעשור האחרון, "הדבר החשוב הוא לשרת את אזרחי ישראל שידעו שהולכת להיות תחרות אמתית שהם הולכים להרגיש בכיסם – אם זה לא יקרה כולנו הפסדנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן