דרישה משקד: הגישי תלונה נגד רב עיר שהתעמר בבלנית ממוצא אתיופי

ארגון 'עתים' דרש לפתוח בהליך משמעתי נגד רב העיר קרית מוצקין, הרב דוד דרוקמן, בטענה כי ניהל "מסע הכפשות והשמצות" נגד ת', והפיץ מודעות שבהן הסיר אחריות מהמקווה שבו היא עובדת. הרב דרוקמן: "מכחיש את הנאמר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/18 16:01 ד בטבת התשעט

דרישה משקד: הגישי תלונה נגד רב עיר שהתעמר בבלנית ממוצא אתיופי
מקווה, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

ארגון 'עתים' פנה לאחרונה לשרת המשפטים איילת שקד, בדרישה שתורה על פתיחת הליך משמעתי בבית הדין המשמעתי נגד רב העיר קרית מוצקין, הרב דוד דרוקמן, בטענה שהתעמר בעובדת המועצה הדתית על רק מוצאה האתיופי.

"במשך למעלה משנה וחצי", כתבה עו"ד אלה סקעת לשרה, "ניהל הרב דרוקמן מסע הכפשות והשמצות נגד מרשתנו הגב' ת', בלנית המועסקת במועצה הדתית בקריית מוצקין, תוך ביזויה, השפלתה וערעור על זהותה ושייכותה היהודית וכל זאת בגלל מוצאה האתיופי".

לפני כשנתיים פורסם כי העובדת, שעבדה כבלנית, פוטרה מעבודתה, ולפי מקורביה הפיטורין נבעו כתוצאה מהטלת הספק ביהדותה מצדו של רב העיר. הרב דרוקמן מצדו טען כי המהלך נבע מהליך מינוי שלא היה תקין ולא היה בתיאום עמו כנדרש. בהמשך, בהתערבות המשרד לשירותי דת, הוחזרה העובדת לתפקידה, אך בסביבתה טענו כי בכך לא תמו החיכוכים עם הרב.

הודעות הוואטסאפ של הרב דרוקמן

הודעות הוואטסאפ של הרב דרוקמןצילום: צילום מסך

נציגיה של הבלנית פנו לשרת המשפטים וטענו כי גם לאחר שחזרה לתפקידה, הרב הפיץ הודעות וואטסאפ, בהן המשיך לערער על יהדותה ויצא נגד ההעסקתה, "זאת, למרות שאמרה לו כי היא יהודייה ואף התחתנה ברבנות הראשית לישראל, כאשר שאל אותה על כך. אין די מילים לתאר את המצוקה הכבדה ואת עוגמת הנפש אשר נגרמו למרשתנו עקב מעשים אלו".

עוד נכתב כי התנהלות הרב "נעשתה תוך ניצול לרעה של תפקידו הרשמי כרב עיר ופערי הכוחות המובנים בינו לבין הבלנית. מעשיו עולים לכדי איסור לשון הרע, כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע... וכן מפירים את דיני העבודה ואת כללי המנהל התקין".

המודעה בעיתון נגד עבודת הבלנית

המודעה בעיתון נגד עבודת הבלניתצילום: צילום מסך

בהמשך נטען על ידי עו"ד סקעת, המייצגת מטעם 'עתים' את הבלנית, כי הרב הצהיר "על גבי מודעה לעיתון שפרסם בשמו ובתוארו הרשמי, כי הרבנות הראשית לקריית מוצקין מסירה את אחריותה מהמתרחש במקווה ובכך פגעה התנהלותו של הרב דרוקמן בשירותי הדת הניתנים לכל תושביה של העיר".

לדבריה, "במסגרת תפקידו הציבורי של הרב דרוקמן עליו לספק שירותי דת לכלל הקהילה היהודית, ובכלל זה קהילת יוצאי אתיופיה. יחסו המפלה והפוגעני כלפי בלנית בשל מוצאה האתיופי מביאה לפגיעה בשירותי הדת הניתנים במועצה הדתית קריית מוצקין לבני קהילה זו". שבוע לאחר שליחת המכתב תשובתה של שקד עדיין לא התקבלה, ובארגון מצפים כי היא תגיש תלונה נגד הרב לבית הדין המשמעתי כדי שזה יבחן את התנהלותו באמצעות הליך משמעתי.

מהרב דרוקמן נמסר ל'כיפה' כי הוא "מכחיש את הנאמר בקובלנה", והוסיף כי "לא נדחה עובד בגלל שהוא ממוצא אתיופי, ברם, יחד עם זה - לא נקבל עובד רק בגלל מוצאו האתיופי".