דרישה מראשי המפלגות: 50% נשים בכל רשימה

קואליציה של ארגונים אזרחיים שגרו מכתב לראשי המפלגות המתמודדות לכנסת בדרישה לכונן רשימה עם נשים במקומות ראליים, והתחייבות מצידם לפעול לצמצום פערי השכר בין נשים וגברים במשק

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/19 15:50 א באדר א'

דרישה מראשי המפלגות: 50% נשים בכל רשימה
נבהלו מיוזמת ג'רבי. ח"כ לביא ומיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

קואליציית "ארציות 2019" שיגרו מכתב לראשי המפלגות המתמודדות לכנסת ה-21 ודרשו מהן לכונן רשימה מפלגתית בה יש 50% נשים במקומות ראליים, ומענה במצע הבחירות לסוגיות חברתיות מהותיות הנוגעות לשוויון מגדרי. 

הקואליציה קמה ביוזמת עמותת כ"ן וקרן "פרידריך אברט" וחברים בה 23 ארגונים מהחברה האזרחית מכל הקשת הפוליטית. מטרת הקואליציה היאלפעול לקידום שוויון מגדרי, ומגדירה עצמה כא-מפלגתית.

אתמול פנתה הקואליציה במכתב למפלגות השונות, בדרישה לייצוג נשי של לפחות 50% ברשימותיהן: "אנו בטוחות שפילחת קהלים, ובדקת צרכים, ושאלת - מה עוד ניתן לעשות למען האזרחיות והאזרחים? מה עם נשים, שאלת, מה נשים רוצות? הרי זאת שאלת השאלות. אז הנה, אנחנו כאן כדי להקל עליך, ואנו מציעות לך את התשובות. כראש מפלגה בישראל, יש לך הזדמנות אמיתית להצטרף למהלך ארצי ולהרכיב רשימה מפלגתית שווה לכנסת - באופן ייצוגי ומהותי - שתשקף נכונה את האוכלוסייה בישראל".

הקואליציה דורשת מהבכירים לצמצם את פערי השכר בין נשים וגברים במשק, ייצוג שוויוני במוקדי קבלת ההחלטות בכלל המרחבים הציבוריים והגדלת ההשקעה הציבורית בטיפול ובמניעת אלימות נגד נשים. 

עוד נכתב בפניה לראשי המפלגות:" בעולם כבר הבינו מזמן את חשיבות העניין ומעורבות נשים בהובלה תורמת לאיכות ההחלטות, לקביעת המדיניות והקצאת המשאבים, באופן שעונה על צרכי כלל החברה, הכוללת ילדות וילדים, קשישות וקשישים, בעלות ובעלי צרכים מיוחדים, משפחות על שלל גווניהן ועוד. מחקר עדכני שנערך בקנדה, בה 50% משרי ושרות הממשלה הן נשים, הצביע על שיפור ניכר בבריאות הציבור וירידה בשיעורי התחלואה והתמותה, כתוצאה משינוי בסדרי העדיפויות וביצירת מדיניות התומכת ברווחת הפרט בהיבטים מגוונים.