דרישה מהיועץ המשפטי: פתח בחקירה נגד יאיר נתניהו

הדרישה לחקירה פלילית נגד בנו של ראש הממשלה מגיעה ממפלגת מרצ, בעקבות דבריו של נתניהו הבן כי "העמותות והפוליטיקאים מהשמאל - בוגדים". ראש הממשלה הוציא הודעה כי הוא מתנגד לשימוש במונח

חדשות כיפה יהונתן קליין 10/12/18 22:03 ב בטבת התשעט

דרישה מהיועץ המשפטי: פתח בחקירה נגד יאיר נתניהו
יאיר נתניהו, צילום: פלאש 90

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, לאחר סיום דיון הבוקר (ב') בבית המשפט בעניינו, כתב בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו: "יפה אז עכשיו שסוף סוף מותר להשתמש במילה הזאת אני אגיד את מה שכולם במדינה חושבים. עמותות השמאל במימון ממשלות זרות ועוינות, הפוליטיקאים מהשמאל ואנשי התקשורת שמצדדים תמיד בצד של האויב ותמיד נגד האינטרס היהודי, ליבם גס בקורבנות טרור מתנחלים או קורבנות של המסתננים, ומצד שני לבם מלא חמלה לכל מתפרע פלסטיני שנפצע על גבול עזה - הם בוגדים. הגיע הזמן לומר את האמת הפשוטה. על פי כל סטנדרט אנושי בסיסי ומוסכם על כל לאום בהיסטוריה. הם בוגדים לכל דבר ועניין".

הדיון בבית המשפט המחוזי עסק בתביעה של יאיר נתניהו נגד פעיל השמאל אייבי בנימין, שכתב כי בנו של ראש הממשלה מחזיק בדרכון זר שמטרתו הונאת מס. נתניהו, שהגיע להעיד במסגרת הדיון בתביעה, ספג קללות מחוץ לאולם בית המשפט ממפגינים שחיכו לו שם.

זמן קצר לאחר פרסום הפוסט של בנו, כתב ראש הממשלה נתניהו בפייסבוק כי הוא "דוחה את השימוש במונח ״בגידה״ מכל צד שהוא בוויכוח הפוליטי. לצערנו, אחרים משתמשים בו כל העת. מאז חקירת הצוללות שרה״מ נתניהו מעולם לא היה חשוד בה, מאשימים אהוד ברק, מפגיני השמאל ואחרים את ראש הממשלה נתניהו ב״בגידה״. התקשורת לא אמרה על זה מילה. כנראה שלדעתם מותר להשתמש במונח ״בוגד״ כל עוד הוא מכוון נגד ראש הממשלה נתניהו. מה שאסור לימין אסור גם לשמאל. נמאס מהסטנדרט הכפול", כתב ראש הממשלה.

בעקבות הפוסט של יאיר נתניהו פנו חברי וחברות הכנסת של מרצ ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד נתניהו בגין הסתה לאלימות. בפנייה נאמר כי:"סימון אויבים שכזה על ידי אדם מוביל דעה בעל נוכחות ציבורית רחבה בתקשורת הישראלית ובציבור הישראלי, בפלטפורמה בה ציבור השומעים של האדם המדובר גדול במיוחד, מעלה חשש ממשי לאלימות כלפי אנשי ופעילי שמאל בישראל."   

עוד כתבו כי: "יתרה מזאת, קרבתו של מר נתניהו לראש ממשלת ישראל, מגבירה את החשש כי המסר המסית הזה מקבל אשרור מהדרג הפוליטי הגבוה ביותר במדינה, ובכך מגביר את הסיכון הממשי לאנשי השמאל בארץ.".