דרישה מדרעי ומנדלבליט: שללו תושבות ממייסד תנועת BDS

על רקע איסור כניסתו של עומר ברגותי לארה"ב, פנה ארגון בצלמו לשר הפנים והיועמ"ש בדרישה שגם בישראל ינקטו נגדו בסנקציות: "כיום כבר ידוע שתנועת החרם עובדות ביחד עם תנועות וארגוני טרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 28/04/19 12:45 כג בניסן התשעט

דרישה מדרעי ומנדלבליט: שללו תושבות ממייסד תנועת BDS
השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארגון בצלמו פנה הבוקר (א') ליועמ"ש מנדלבליט ולשר הפנים דרעי, בדרישה שיורו על ביטול היתר התושבות של מייסד תנועת BDS עומר ברגותי.

לפני כשבועיים נאסרה כניסתו של ברגותי לארה"ב, עקב פעילותו, ולאור זאת נעשתה פנייה גם לגורמים הישראלים על מנת שאלה ישללו את תושבתו.

"למרבה האבסורד", נכתב במסמך שהועבר למדלבליט ודרעי, "בעוד בארה"ב כניסתו סורבה, הוא מתגורר במדינת ישראל ללא כל בעיה". ברגותי הינו בעל מעמד תושבות ולא אזרחות ובארגון ציינו כי "רק לאחרונה עבר החוק אשר מתיר לשר הפנים, באישור היועמ"ש, לשלול תושבות למי שפוגע במדינה או מפר אמונים למדינה  וכן מסכן את שלום הציבור".

דומה לפעילות טרור? הפגנת תומכי BDS

דומה לפעילות טרור? הפגנת תומכי BDSצילום: פלאש 90. הדס פרוש

עוד נטען כי "אין כל ספק שהובלת תנועת החרם על כלל אזרחי מדינת ישראל הינה פגיעה חמורה וקשה במדינה והפרת אמונים בוטה", וכי "כיום כבר ידוע שתנועת החרם עובדות ביחד עם תנועות וארגוני טרור ולכן אין ספק שישנו קשר עקיף בין ברגותי לארגוני טרור".

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, התייחס לפנייה ואמר כי "מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית וליברלית אבל היא חייבת בשם הדמוקרטיה והליברליות להגן על עצמה ועל אזרחיה. מאבק נחוש בחרם הוא ההגנה האמיתית על אזרחי מדינת ישראל".

לדבריו, "לא ייתכן שנדרוש מידידינו בעולם למנוע כניסה מפעיל חרם ולמנוע כנסים של ארגוני חרם ובד בבד לממן ולאפשר שהייה ומתן במה לפעילי חרם מרכזיים. אנחנו בטוחים ששר הפנים והיועמ"ש לממשלה יפעלו בנחישות וישללו מידית למר ברגותי את התושבות והוא יוכל להפיץ את מנתו הרעילה רק במדינות מוסלמיות בלבד".

ברגותי (55) נולד בקטר ועבר בגיל צעיר עם משפחתו למצרים. לאחר שהתגורר במשך יותר מעשור בארצות הברית, התחתן עם ערביה בעלת אזרחות ישראלית ועבר  בשנת 1993 לישראל, תחילה ברמאללה וביפו וכיום בעכו. הוא אחד ממייסדי "הקמפיין הפלסטיני לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל" וממייסדי תנועת ה-BDS.