דרישה: לקחת מדרעי את הסמכויות על הבחירות בירושלים

תנועת התעוררות פנתה לראש הממשלה ולמזכיר הממשלה בדרישה להעביר את סמכויות שר הפנים בענייני הבחירות בירושלים, זאת בעקבות המעורבות הרבה, לדבריהם, שלו ושל משפחתו בסיבוב השני בבחירות בבירה.

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/11/18 13:26 ג בכסלו התשעט

דרישה: לקחת מדרעי את הסמכויות על הבחירות בירושלים
שר הפנים אריה דרעי. הסמכויות יועברו?, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

סמכויות הבחירות יילקחו משר הפנים? תנועת 'התעוררות' בראשות עופר ברקוביץ, המועמד לראשות העיר, שזכתה ל-7 מנדטים בבחירות למועצת העיר, פנתה לרה"מ בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה "להעביר את סמכויות שר הפנים בענייני מערכת הבחירות בירושלים", מהשר אריה דרעי. כך פורסם היום (א') באתר YNET. 

דרישת התעוררות נובעת מהמעורבות העמוקה, לטענתם, של יו"ר ש"ס דרעי בבחירות בירושלים, ובשל העובדה כי במקרה דומה שהיה באלעד ערב הסיבוב הראשון, הועברו סמכויות שר הפנים לשר צחי הנגבי. על פי המכתב,  "אריה דרעי מכהן גם כיו"ר מפלגת ש"ס, התומכת באופן מובהק במועמד לראשות העיר משה ליאון. בסיבוב הראשון היה בחלק מהיום עומס רב בקלפיות, וכעת ריכוז ההצבעה במספר שעות מצומצם יגרום לדוחק רב והדבר עלול לגרום למצביעים רבים להדיר רגליהם מהקלפי".

עופר ברקוביץ

עופר ברקוביץ. להעביר את הסמכויותצילום: גלעד תדהר

עוד נטען במכתב כי בהתעוררות פנו לשר הפנים בשבוע שעבר, בבקשה להאריך את שעת ההצבעה בירושלים עד השעה 23:00, אך לא זכו לתגובה, וגם בסיבוב הראשון בקשות של התעוררות להאריך את ההצבעה במספר קלפיות לא זכו לתגובה מדרעי, על אף שבאחת הקלפיות הופסקה ההצבעה לשעה ארוכה בגלל חפץ חשוד. את כל הטענות הללו מביאים בהתעוררות כראיות לכך ששר הפנים מעורב בבחירות בירושלים באופן שאינו תקין ומוטה לטובת משה ליאון.

 

פעיל שטח של ברקוביץ' אמר בשיחה עם ynet: "דפקנו על דלתות התושבים וגילינו שרובם לא יודעים בכלל שיש סיבוב שני, איפה הם צריכים להצביע ובאיזה שעות, והעידו שלא קיבלו את ההודעה לבוחר ממשרד הפנים. התחושה שלי הייתה שזה לא מקרי. יש למישהו אינטרס לגרום לברדק ולחוסר היידוע של הציבור. הבחירות מנוהלות על ידי משרד הפנים ולא על ידי ועדת בחירות. גם אם הם לא עושים בכוונה - מראית העין לא נראית טוב".

מלשכתו של השר אריה דרעי נמסר בתגובה: "תנועת ש"ס תמכה כבר בבחירות הקודמות, לפני חמש שנים, במשה ליאון לראשות עיריית ירושלים, בהוראת מר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וגם בבחירות הנוכחיות תומכת ש"ס בהוראת ראש מועצת החכמים, ראש הישיבה הרב שלום כהן, במשה ליאון לראשות העיר. יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי ובני משפחתו, הם חלק מתנועת ש"ס ותומכים תמיכה מלאה בליאון לראשות העיר. משה ליאון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רואה חשבון מצליח, איש עתיר ניסיון ממוצא ספרדי ואדם ירא שמיים, הוא לדעת תנועת ש"ס המועמד המתאים ביותר לראשות עיריית בירת ישראל".