דריכות במערכת הפוליטית: בוטלה ישיבת ראשי הקואליציה

בניסיון למנוע בחירות, צפויים להיפגש ראש הממשלה ושר האוצר, כשברקע הביעו שרים התנגדות לקיצוצים מתוכננים במשרדיהם. נתניהו: "‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה- יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/11/18 07:59 י בכסלו התשעט

דריכות במערכת הפוליטית: בוטלה ישיבת ראשי הקואליציה
כלון ונתניהו בישיבת הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/POOL

יום גורלי צפוי היום (ראשון) בכל הנוגע להמשך כינון הממשלה, זאת לקראת פגישתם הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, שאחריה עשויה להתבהר התמונה.

בליכוד הודיעו הבוקר כי פורום שרי הליכוד וישיבת ראשי הקואליציה לא ייערכו כמתוכנן. פגישת נתניהו כחלון תתקיים בשעה 18:30.

אמש צייץ נתניהו בטוויטר ואמר כי ייפגש עם כחלון, "בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה. ‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה- יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין". לדבריו, "‏כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019".

ביקש לצרף גם אותן לברכת החיילים. ארדן, אלשיך ושוטרות

ארדן, אלשיך ושוטרותצילום: פלאש 90. מאיר ועקנין

בתוך כך, לצד התסבוכת הפוליטית שיצרה התפטרותו שלאביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון, צצו בסוף השבוע התנגדויות לקיצוצים אותם מתכנן משרד האוצר להשית על חלק מהמשרדים. "אתנגד נחרצות", אמר השר גלעד ארדן, "לקיצוץ שהאוצר מנסה להשית על המשרד לביטחון הפנים (קיצוץ כפול משאר המשרדים) כסוג של ״עונש״ על כך שהשוטרים והסוהרים מיצו את זכותם בבתי המשפט וזכו בעתירות".

השר דחה את ההאשמות, לפיהן הצעת המחליטים בנושא שכר השוטרים והסוהרים קשורה להתפתחויות הפוליטיות האחרונות, "תיקון העוול בשכר השוטרים והסוהרים אינה יוזמה עכשווית אלא החלטה שיפוטית של מספר ערכאות בבתי הדין לעבודה". לדבריו, מדובר במשא ומתן שהחל כבר לפני מספר שבועות וכי "אם הממשלה לא תאשר את הסיכום שהושג- בתי המשפט יחייבו את המדינה לשלם את הסכום הזה הרבה יותר מהר ואולי גם בתוספת ריבית והצמדה (מדובר בסוג של הלנת שכר שעשתה המדינה)". 

יבקשו דחיה מבג"ץ? נתניהו וליצמן

ינתניהו וליצמןצילום: פלאש 90. אביר סולטן

גם סגן שר הבריאות, יעקב  ליצמן, הביע את התנגדותו לקיצוץ במשרדו וכך גם אמר בשיחה שקיים עם ראש הממשלה. "ההוצאה הציבורית לבריאות בישראל היא הנמוכה במערב ויש לפעול להגדילה", נאמר בהודעת לשכתו, ונטען כי "קיצוץ בעת הזאת, עם תחילת תחלואת החורף והעלייה בעומסים במחלקות, יוביל לפגיעה אנושה במערכת. 

עוד צוין כי "הקיצוץ הצפוי, הגדול ביותר בשנים האחרונות, יביא לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה. ביניהם - התכנית להורדת העומסים בחדרי המיון, התכנית לצמצום הזיהומים, התכנית לשיפור השירות בפגיות, קיצור תורים בהתפתחות הילד ועוד". 

ליצמו עצמו אמר כי "צרכי הבריאות הולכים ועולים לצד העלייה בתחלואת החורף שהחלה והצורך להתמודד גם עם הסיכונים להתפרצויות בתחלואה. אני קורא לשר האוצר ולראש הממשלה לפעול בדחיפות להגדלת התקציב לבריאות ולבטל את הקיצוץ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן