תשע סיבות למה לא ללכת עם מסיכה (וסיבה אחת למה כן)

גם אתם לא אוהבים להסתובב עם מסכות על הפנים? חם, מציק ואתם לא מפחדים. אז הנה עוד כמה סיבות לא. אבל סיבה אחת חשובה למה כן

חדשות כיפה יעקב נתנאל 11/06/20 10:19 יט בסיון התשפ

תשע סיבות למה לא ללכת עם מסיכה (וסיבה אחת למה כן)
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

1.      זה חם מציק ומחניק. לבעלי זקנים יש בונוס של עקצוצים ולבעלי משקפיים אדים שמסתירים את שדה הראייה.

2.      מצטער, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות. עברתי את גיל 13 ואפילו את גיל 18. בבקשה תנו לי להחליט לבד אם לשים חגורת בטיחות, ולהמנע מסמים. באותה הזדמנות אם אפשר שלא לומר לי מה לשים על הפה והאף. תודה

3.      קובעי מדיניות יקרים, איבדתם את אמון הציבור, ובצדק. מערכת ההחלטות שמובאת אלינו אינה עקבית ואינה מעשית, ונראית כמו תמהיל לא מוצלח של פוליטיקה, וכיבוי שריפות. לא רוצה להיות שפן החנק שלה.

4.      מי בכלל הולך עם מסכות במרחב ציבורי? המהדרין הולכים על הצוואר והמהדרין מן המהדרין על הפה, מעטים הולכים אתם כמו שצריך על האף והפה, כולל קובעי המדיניות מהסעיף הקודם.

5.      לא בטוח שזה עוזר  – יש מחקרים שאומרים שהמסכות לא יעילות הן גם לא אטומות והקרונות הזדוניות חודרות מסביבן ודרכן, ובכלל אם הרוב לא הולכים אתן אז קבוצות הסיכון כבר ממילא לא מוגנות, ומה הועילו חכמים במסכתם.

6. לא בטוח שצריך מסכות, אולי הקרונוה לא אימתנית כל כך, אולי זה בכלל לא גל  אלא סתם שפעת עונתית שפוגעת במי שנמצא גם כך בסיכון מוגבר מתמותה משפעת.

7. בכלל לא בטוח שיש קורונה אולי הכל הוא המצאה של הבונים החופשיים / הסינים / טראמפ/ זקני ציון שנעזרים בניפוחים מגמתיים של מרק צוקרברג וחבורתו. ובכלל אם זה היה כל כך מסוכן היו אוכפים את זה הרבה יותר ולא בצורה מנומנמת, לא?

8. אני לא מפחד, מי שכן מוזמן לשים מסכה. אני מבטיח לא להפריע וגם לא להתסתער בחיבוק פתע על אזרחים ותיקים הנקרים בדרכי.

9. האמת שלא נעים לומר והלחץ החברתי עושה את שלו. להקפיד על מסכה הפך להיות עסק  מביך, שמתייג אותך כלחוץ, פרנואיד, וצייתן מדיי.

10. הכל יכול להיות אבל נראה שהתסמין הבולט ואולי המסוכן ביותר של הקורונה הוא שהיא גורמת כבר חצי שנה לעולם לשפוע אמירות נחרצות ומגוונות מבלי שיש לאף אחד מושג על מה באמת מדובר. עד זמן כתיבת שורות אלו covid 19  היא משוואה עם כמה נעלמים רציניים. עד כמה היא מסוכנת? מה  הן ההשפעות שלה לטווח קצר וארוך? אילו נזקים היא עלולה לגרום לילדים?

מה שידוע הוא שהיא מדבקת מאד דרך נוזלי גוף ושמסכה כשמשתמשים בה נכון מונעת, במחילה מכבודכם, מנוזלי הגוף לזלוג החוצה ובמילים פשוטות מסייעת להפחתת הדבקות. רבים מאתנו היו מוכנים להחליף את רועי קלין הי"ד ולזנק למוות על רימון. כאן לא ביקשו מאתנו לקפוץ על רימון ואפילו לא לתרום כליה אלא בסך הכל לוותר על נוחות. תמורת הויתור הזה מציעים לנו סיכוי שנמנע פגיעה מתגלגלת שתציל נפש, אולי לא רק אחת, מישראל ותקיים עולם מלא. זו נראית לי עסקה כדאית.

 אני הולך עם מסכה.