"אנו רואים את המפות החדשות מארצות הברית ומבינים שאיננו קיימים שם עוד"

מפת הריבונות כפי שנמסרה לראשי מועצת יש"ע מעוררת מחלוקת רבה, גם בתוך היישובים. "היתכן שפשוט מתכוונים לפנות אותנו אפילו בלי לטרוח לספר לנו שזה הולך לקרות?" אורי ברטפלד, יו"ר הישוב עשהאל | דעה

חדשות כיפה אורי ברטפלד 09/06/20 12:53 יז בסיון התשפ

"אנו רואים את המפות החדשות מארצות הברית ומבינים שאיננו קיימים שם עוד"
אורי ברטפלד, יו"ר הישוב עשהאל, צילום: באדיבות המצלם

ריבונות פלסטינאית?
רוה"מ מדבר על ריבונות. אני באמת מאמין לו בכנות רצונו.
אז נברתי בארכיונים אצל הורי. חיפשתי ומצאתי את תעודת הלידה של אמא שלי. הבטתי בה בעצב. זו תעודה אותה היא קבלה מממשלת פלשתינה. איני יודע מי חתום עליה ומה בדיוק כתוב שם בשפה. האבסורד שזה כבר היה ממש מזמן ומאז יש לנו מדינה וכבר חשבנו שזה לא יכול לקרות יותר.

אבל מסתבר שאצלנו גם מה שבלתי אפשרי - אפשרי ועוד איך. 25 נקודות התיישבות, מאות משפחות, אלפי תושבים. ישובים שלחלקם כבר נאמר שהם בתהליכי הסדרה ואוטוטו הם מוסדרים לגמרי משפטית.
ישובים שלחלקם הובטח חיבור לתשתיות חשמל ומים על בסיס הומניטרי, כזה כמו שמאפשרים לתושבי הפזורה או לתושבי עזה. ישובים שחלקם שכלו את יקיריהם הקרובים להם מכל למען המדינה ובטחונה והם קבורים ממש שם באדמה עליה נלחמו והגנו בחייהם.

והיום, אנו רואים את המפות החדשות המגיעות מארצות הברית ואנו מבינים שאיננו קיימים שם עוד.
שטח כתום  מזכיר קצת את גוש קטיף, אבל לא צבע זוהר כמו אז ששידר מאבק, ששידר עוצמה. אלא צבע דהוי ועמום שמשדר רפיון וחולשה שמספר לנו בשתיקתו שפשוט ויתרו עלינו, שפשוט לא סופרים אותנו. 
היכן הם כל הישובים הללו במפות? היתכן שפשוט מתכוונים לפנות אותנו אפילו בלי לטרוח לספר לנו שזה הולך לקרות? האם ויתרו על כל הליכי ההסדרה? על היחס ההומניטרי הבסיסי לישובים הללו? האם שכחו למשפחות הללו את המאבק העיקש על אדמות המדינה?

האם יתכן שאני אלך מחר להנפיק תעודת זהות ויחתום לי פקיד של ממשלת פלסטין כמו לאמא שלי לפני למעלה משבעים שנה?