סיפוח זאת לא היהדות ולא הציונות שלי

"לפעמים נדמה לי שרב המשותף מהמפריד בין קיצוני הימין והשמאל. שניהם מבקשים לפגוע בעקרונות הבסיסיים שעל שמם הוקמה מדינה ישראל, שניהם מקדמים דה פקטו את סופה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" | דעה

חדשות כיפה יאיא פינק 07/06/20 16:29 טו בסיון התשפ

סיפוח זאת לא היהדות ולא הציונות שלי
יאיר יאיא פינק, צילום: הותר לשימוש על ידי יאיא פינק

בימים אלו בפרויקט 929 אנו מסיימים את ספר יחזקאל ועוברים לנביא הושע. מחזון העצמות היבשות של יחזקאל ועד "וְקֶשֶׁת וְחֶרֶב וּמִלְחָמָה אֶשְׁבּוֹר מִן-הָאָרֶץ, וְהִשְׁכַּבְתִּים לָבֶטַח" של הושע, העם שלנו אף פעם לא באמת ישב לבטח בארצו. 

מאז שחזרנו לכאן אחרי אלפי שנות גלות ורדיפות, אנו נמצאים בעימות מתמשך עם אויבינו השונים. אבל כמו שאמר בן גוריון לא חשוב מה יגידו הגויים חשוב מה יעשו היהודים.

וכעת הגיע העת לקבל החלטה, סיפוח וסיום החזון הציוני, או הפרדות.

אנחנו, כל מי שמגדיר את עצמו ציוני ויהודי וכל מי שרוצה להמשיך ולראות את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, חייב לשאול את עצמו האם סיפוח של מאות אלפי פלסטינים בשלב ראשון ושל מיליוני פלסטינים בשלב שני לאחר קריסת הרשות הפלסטינית זאת הציונות שלו.

לי התשובה ברורה. 

כיהודי וכציוני איני רוצה להביא לכאן עוד מיליוני פלסטינים. הוויכוח כאן הוא לא על סיפוח של איתמר או עלי. השאלה כאן היא גדולה יותר, האם אנחנו רוצים מדינה אחת בין הירדן לים עם רוב פלסטיני, האם אנחנו מעוניינים לחזור ולהיות אחראיים על הביוב, הניקיון והביטוח הלאומי של תושבי שכם וג'נין, או שאנחנו מבינים שהאינטרס הציוני הוא להיפרד מהם, הם שם אנחנו כאן.

המחנה הנקרא המחנה הלאומי מקדם כאן הלכה למעשה את המחנה הדו לאומי. אלו התוקפים את הנפתם של דגלי פלסטין בכיכר רבין, הם אותם אלו אשר דוחפים לסיפוח חד צדדי, לקריסת הרשות ולהקמת מדינה אחת ישראלסטין. לפעמים נדמה לי שרב המשותף מהמפריד בין קיצוני הימין והשמאל. שניהם מבקשים לפגוע בעקרונות הבסיסיים שעל שמם הוקמה מדינה ישראל, שניהם מקדמים דה פקטו את סופה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

ועוד תהייה לקראת סיום. לא ברור לי כיצד בתקופה שבה יש למעלה ממיליון מובטלים ועוד מאות אלפי עצמאיים קורסים, אנו שוקלים להפנות עוד עשרות מיליארדי שקלים לטובת סיפוח. זה לא חכם ולא צודק. אם יש לנו כסף פנוי כעת, צריך להפנות אותו לאלו הזקוקים לכך בתקופה כלכלית קשה זו.

היהדות והציונות שלי הן לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית, היהדות והציונות שלי הן לדאוג לאלו הזקוקים לכך, הציונות והיהדות שלי הן להגיד לא לסיפוח וכן לישראל יהודית ודמוקרטית.

יאיר (יאיא) פינק הוא מייסד לובי 99, הלובי הציבורי, חבר המועצה הציבורית בצו פיוס ומנכ"ל תנועת 'דרכנו'. לשעבר מועמד ברשימות העבודה והמחנה הדמוקרטי לכנסת.