מדוע מצביעי הימין מקבלים שמאל?

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מסביר כיצד דווקא ראשי ממשלות מהימין נכנעים לנסיגות כואבות מחבלי הארץ, וטוען כי נשיא ארה"ב טראמפ הוא ידיד של ישראל, אך דווקא ידידים צריכים להבין שלעיתים יש דעה שונה משלהם

חדשות כיפה יוסי דגן 28/05/20 09:31 ה בסיון התשפ

מדוע מצביעי הימין מקבלים שמאל?
יוסי דגן ובנימין נתניהו, צילום: לע"מ

מדוע מצביעי הימין מקבלים שמאל? זו נקודה כאובה אצל כל איש ימין שמציין לעצמו שמעולם לא עקרה ממשלת שמאל ישוב כלשהו. ישובי סיני נעקרו ע"י ראש ממשלה מהימין שאף הכניס להסכם הנסיגה את המשפט ההרסני "הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני". נפילת הימין ב-1992 קרתה בשל פיצול, כשמפלגות התפצלו לשברי שברים שלא עברו את אחוז החסימה וניטרלו את הרוב המספרי שהצביע לימין. רוב העם הצביע ימין וקיבל את אוסלו ולחיצות ידים עם ראש כנופיית המרצחים ערפאת. מספר שנים לאחר מכן ראש הממשלה מהשמאל אהוד ברק הוחלף על ידי ראש ממשלה מהימין אריאל שרון. שוב הצבענו ימין וקיבלנו נסיגה, עקירת ישובים, טילים על כל איזור הדרום, חורבן וניצחון אומלל של השמאל שבוצע ע"י הימין . 

הריבונות ביו"ש צריכה להיות מוחלת. זהו הצדק והיושר הטבעי, אין עם שיש לו קשר לאדמת מולדתו כמו העם היהודי לירושלים יהודה ושומרון. הריבונות צריכה להיות מוחלת בין עם הסכמת האמריקאים ובין אם בלעדיה.

כפי שבגין ז"ל החיל אותה על רמת הגולן וכפי שלוי אשכול ז"ל החיל אותה על ירושלים המשוחררת. לוי אשכול היה בכלל מנהיג השמאל, מנהיג מפא"י והוא החיל את הריבונות בירושלים על אף שהממשל האמריקני השתולל וניסה למנוע את החלת הריבונות. אצל מנחם בגין המצב היה עוד יותר קשה, נשיא ארה"ב דאז רייגן איים לבטל את ההסכם האסטרטגי בטחוני בין ארה"ב לישראל. בגין ביטל את ההסכם בעצמו והחיל את הריבונות. "אנחנו לא רפובליקת בננות ולא מדינת וסאלים" הסביר בגין לנשיא האמריקני,  הריבונות הוחלה וההסכם חזר בשקט, לאחר מספר חודשים. 

ריבונות ביו"ש היא משאת נפש שאליה ייחלנו 53 שנה. חזון עצום. אני אישית פועל כבר שנים עם חברים רבים כדי להכניס את הריבונות לתודעה ולדרוש את הריבונות מהמערכת הפוליטית. אם ראש הממשלה, נתניהו,  בשונה מבגין ואשכול מצליח להביא תמיכה של המעצמה הגדולה ארה"ב, הרי שזה דבר חשוב ביותר, ויש להעריך את בנימין נתניהו על כך. אין ספק שחוכמתו ועוצמתו המדינית תרמו לכך וכולנו גאים בזה. 

יחד עם זאת אם מדובר בהסכמה אמריקנית (שמצד האמת כאמור אינה נצרכת) ובתמורה לה אנו נדרשים למסור 70% מיהודה ושומרון לאוייב, להסכמה להקמת מדינת טרור בלב הארץ, והשארת ישובים מבודדים תוך סיכון חייהם של עשרות אלפי מתיישבים - הרי ששוב הצבענו ימין וקיבלנו שמאל. 

הציבור בישראל מצפה מראש הממשלה, לומר בקול גדול. כן לריבונות מיידית ביו"ש, לא להקמת מדינת טרור, לא להפקרת ישובים מבודדים, לא להקפאת ההתיישבות. זה מה שהעם בחר וזה מה שהוא מצפה. ההערכה ההיסטורית של כולנו לראש הממשלה בנימין נתניהו תהיה בהגשמת עקרונות אלו. 

נשיא ארה"ב טראמפ הוא ידיד של ישראל. דווקא ידידים צריכים להבין שלעיתים יש דעה שונה משלהם. קל וחומר כאשר טראמפ חצי שנה לפני בחירות, והבייס שלו הוא בייס אוונגליסטי אוהב ישראל שלא יסכים לפגיעה בישראל. על כן ראש הממשלה יכול וצריך להחיל ריבונות ביהודה שומרון והבקעה עם או ללא הסכמת האמריקאים ובכל מקרה מבלי להיכנע לתכתיבים שיסכנו את האינטרסים האסטרטגיים ביותר של מדינת ישראל. 

הפעם, לאחר שבחרנו ימין, לא נסכים לקבל שמאל