בן גביר ל'כיפה': זהו יום של חשבון נפש לציונות הדתית

"הגיע הזמן, לעשות חשבון נפש ולבדוק איך הגיעה הציונות הדתית והימין האידיאלוגי למצב שבו היא חסרת השפעה ונבחריה לא רק שלא גורמים למצביעים לנהור לקלפיות אלא מרחיקים אותם"

חדשות כיפה עו"ד איתמר בן גביר 14/05/20 13:56 כ באייר התשפ

בן גביר ל'כיפה': זהו יום של חשבון נפש לציונות הדתית
בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

זה לא יום של שמחה עבורי. אמנם בשעות האחרונות אני מקבל מאות הודעות בהן נכתב כי :"יש דין ויש דיין..איך שגלגל מסתובב לו... הגונב מגנב פטור" ואת האמת יש לומר - רבים רבים רואים במהלך שעשה הבוקר הרב רפי פרץ סוג של קארמה ודה ז'ה וו – של מה שהתרחש ערב סגירת הרשימות לפני מספר חודשים. אמנם אין חולק שמדובר במעשה לא מוסרי ומכוער, אבל כאשר הוא נעשה כלפי אנשים שנהגו באותו אופן - קצת קשה לחוש את כאבם.
 
עד היום אני זוכר את הסיטואציה במשרד של הרב רפי בכנסת, כמה דקות לפני הגשת הרשימות, כאשר אני מבין שהוא כבר תקע  בי סכין בגב ואני דורש ממנו להישיר אלי  מבט ולהסביר, אולם במקום זאת המזכירה שלו סלקה אותי מהחדר ולמקום נכנס בנט, זחוח, יהיר ומחוייך.
 
אלא שאני לא שמח לאידו של בנט, גם לא של סמוטריץ ושקד. אכן, אין להם להלין אלא רק על עצמם וכפי שהטיב חברי ד"ר מיכאל בן ארי לכתוב: "החטא הקדמון של עלילות ההחרמה של עוצמה יהודית על ידי בנט סמוטריץ והעסקנים, חוזר אליהם כבומרנג". הרי הם אלה אשר דחקו ברב רפי להפר הסכם עם עוצמה ולבגוד ברגע האחרון  כי :"אין מספיק מים לכולם... כי אסור שהציונות הדתית תישאר בלא תפקידים ...." ועוד ועוד תירוצים – אותם תירוצים שנאמרו אז טובים להיום מקל וחומר.
אני גם לא שמח לאידו של הרב רפי. מדובר ביהודי טוב, שלצערי סולם הערכים שלו הוא קודם כל לקבל כסא, תפקיד ורק אחר כך לעשות חישובים אידיאלוגים. כך עשה בגוש קטיף כמנהל מכינה כשרקד עם המגרשים, כך עשה כרב צבאי ראשי כאשר הסכים לוויתורים הלכתיים תמורת המשרה וכך הוא עושה מהרגע הראשון שנכנס לפוליטיקה – קודם כל ג'ובים ואח"כ השקפה. קודם כל מה "אני אקבל" ורק אחר כך טובת המדינה, העם והמפלגה, אם בכלל.
 
היום הזה אני בעיקר חרד. מוטרד ומודאג. בפתח עומדת ממשלת מרכז שמאל, נתניהו, כבר הוכיח שהוא מסוגל לפנות יישובים, תיק הביטחון והמשפטים נמסר לידי אנשי שמאל מוצהרים והנורא מכל שאין אלטרנטיבה !
ימינה מפולגת. עוצמה, פייגלין ונעם בחוץ ולמעשה רוב המנדטים של הציונות הדתית והימין ברחו להם ונגעלו מההחרמות, מהיוהרה, מהשחצנות ומהעדר רצון של הנבחרים להעמיד את עצמם לבחירה בפריימריז. ואם בשנת 2012 ימינה קיבלה 12 מנדטים, ב 2015 8 הרי שההידרדרות המשיכה בכל השנה האחרונה כאשר במועד ב' קיבלו 7 מנדטים ובמועד ג' 6 ... ובמצב הנוכחי ייתכן שלא יעברו את אחוז החסימה.
הגיע הזמן, לעשות חשבון נפש ולבדוק איך הגיעה הציונות הדתית והימין האידיאלוגי למצב שבו היא חסרת השפעה ונבחריה לא רק שלא גורמים למצביעים לנהור לקלפיות אלא מרחיקים אותם בהתנהלות שאינה מתאימה לסולם הערכים והרעיונות שהם פועלים בשמם

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן