מכתב לרב רפי פרץ: האם פתיחת קניונים חשובה יותר מפעילות תנועות הנוער?

קומונרית בני עקיבא בפניה לשר החינוך: "אנו מבקשים להקדים את תאריך החזרת תנועות הנוער מתוך דאגה לשלומם של החניכים, מתוך הבנה שלמען בריאות הנפש-החזרת תנועות הנוער חשובה עכשיו יותר מאי פעם"

חדשות כיפה זהר מלאכי 13/05/20 12:23 יט באייר התשפ

מכתב לרב רפי פרץ: האם פתיחת קניונים חשובה יותר מפעילות תנועות הנוער?
זהר מלאכי, צילום: באדיבות המצולם

לכבוד הרב רפי פרץ שר החינוך,

ראשית, אנחנו, תנועת בני עקיבא בישראל, רוצים להכיר לך תודה על התקופה האחרונה, מגפת הקורונה מקשה על כולם ואנחנו בטוחים שאתה עושה כל שביכולתך בשביל להקל על המצב.

אנו, תנועת בני עקיבא בישראל, רואים את החזרה לשגרה המבורכת, רואים את החזרת הגנים וילדי כיתות א'-ג', רואים את פתיחת הקניונים, רואים את התרת ההתקהלויות, אנחנו שמחים בכך מאוד! לאורך תקופת המשבר, תנועות הנוער המשיכו להתנדב, חיפשו איך להוסיף טוב בתקופה הקשה שפקדה אותנו, המשיכו לחזק את החניכים בתקופה קשה ומאתגרת זאת!
תנועות הנוער מהוות חלק בלתי נפרד מהחינוך בארץ, חלק בלתי נפרד מנפשם של עשרות אלפי ילדים ובני נוער!

פתיחת הקניונים והתרת התקהלויות רחבות מוצגות כחשובות יותר מתנועות הנוער שעוזרות לחוסן הנפשי של עשרות אלפי ילדים ובני נוער. בנוסף אי החזרת תנועות הנוער בזמן הקרוב עשויה להוביל להשלכות חמורות במיוחד לבני הנוער שנמצאים רוב היום בחוסר עשייה, לתנועות הנוער יש את הכוח לייעל את הזמן ,להמשיך לעשות טוב וכמובן למנוע התנהגויות מסוכנות שנגרמות לרוב מחוסר מעש.

תנועות הנוער חיוניות לאורך כל השנה ובמיוחד בתקופות מאתגרות כמו התקופה הנוכחית! רבים מהחניכים נמצאים בחוסר ידיעה ובפחד מהמגפה שהגיעה לחיינו, תנועות הנוער חיוניות בתקופה זאת יותר מתקופות רגילות.

תנועות נוער לא קמו במטרה להעביר את הזמן, הן קמו בשביל לענות על צרכי העם והתקופה, והצורך של התקופה הנוכחית הוא להיות לצידם של החניכים, לתמוך בהם, להוסיף עשייה במקום החוסר מעש, לחזק אותם מול המציאות הלא מוכרת והמאיימת!

בעקבות משבר הקורונה העשייה של תנועות הנוער פסקה במרחב הציבורי אך היא המשיכה ללא הפסקה במרחב הווירטואלי! פעלנו ללא הפסקה, מפעולות בזום ועד הקמת פרויקטים חדשים במרחב הווירטואלי. בעקבות ההקלות שניתנו למשק, מורכב לשמור על העשייה מרחב הווירטואלי ואף כמעט בלתי אפשרי, יש תחושה שניתן להיפגש פנים אל פנים כמובן תוך שמירה על ההגבלות. 

אנו מבקשים להקדים את תאריך החזרת תנועות הנוער מתוך דאגה לשלומם של החניכים, מתוך רצון להקל על ההורים, מתוך הבנה עמוקה שלמען בריאות הנפש-החזרת תנועות הנוער חשובה עכשיו יותר מאי פעם!

ניתן להחזיר את תנועות הנוער בהדרגתיות, בקבוצות קטנות וכמובן תוך שמירה מלאה על כללי ההגיינה לכל המשתתפים!

לכולנו יש אותה מטרה, שהחזרה לשגרה תעשה על הצד הטוב ביותר, שהבריאות של כולנו תשמר, אנו מבקשים לא לשכוח את בריאות הנפש של עשרות אלפי ילדים ובני נוער, בבקשה החזירו בהקדם את תנועות נוער!

זהר מלאכי, קומונרית סניף בני עקיבא במצפה כרמים

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן