"ככה דורסים את אוכלוסיית הגננות והמורות המוחלשת"

הרב אבישי מזרחי יוצא נגד הדירשה מהמורות והגננות להתנדב בל"ג בעומר, וכי יותר נכון הוא פשוט לדרוש שיעבדו ולהעניק להן שכר על כך. "אין שום הצדקה לתבוע מגננות להתנדב. לגיטימי לדרוש שיעבדו גם בל"ג בעומר"

חדשות כיפה הרב אבישי מזרחי 10/05/20 17:17 טז באייר התשפ

"ככה דורסים את אוכלוסיית הגננות והמורות המוחלשת"
אבישי מזרחי, צילום: רונן פדידה

עזבו אתכם ממדורות בל"ג בעומר. מערכת החינוך בישראל מייצרת בשבועות החולפים מספיק אש  שלא מביישת אף מדורת שבט בוגר בבני עקיבא או בצופים. 

מוקד הזעם וגיצי הכעס הרושפים מכוונים כעת כלפי הגננות ומורות היסודי ובעיקר כלפי הנהגת הסתדרות המורים שלא נאותו להתנדב ולדאוג לבייביסיטר לילדים גם בחופשת ל"ג בעומר (המיותרת כל כך). אין ספק הזעם מוצדק. עד שסוף סוף הילדים חזרו מחופשת קורונה ארוכה להפליא כמה מטופש לקטוע זאת בחופשה שכל תכליתה לאפשר כמה שעות שינה לילדים ששבו ממדורות השבט בשעות הלילה המאוחרות, אך כיוון שהקורונה כיבתה את החגיגה הלוהטת - מה עניינה של החופשה הסתמית הזו?! עד שהמשק חוזר אט אט לשגרה מיוחלת ואנשים שאיבדו את מטה לחמם שבו לעבוד - כמה מנותק ולא רגיש לגזול להם יום עבודה.

אך דומה שהחיצים מופנים למקום הלא נכון. מי שצריך לדאוג לפתרון ומענה לתלמידים ולהוריהם הם משרד החינוך והאוצר. לא על גבן של המורות והגננות! אין שום הצדקה לתבוע מגננות להתנדב. לגיטימי לדרוש שיעבדו גם בל"ג בעומר, אך לא בהתנדבות. על עבודה משלמים. אך נדמה שזה נוח וחסכוני לתבוע מעובדי ההוראה האידיאליסטים עוד ועוד.

מאיזה עוד מגזר במשק דרשו להתנדב לטובת המצב הכאוטי? מהמהנדסים? מעובדי חברת החשמל? מלשכת עורכי הדין או רואי החשבון? מאנשי תקשורת? אבל מעובדי ההוראה ובעיקר מעובדות ההוראה התרגלו לתבוע.

ככה דורסים את אוכלוסיית הגננות והמורות המוחלשת - נשים, אידיאליסטיות, אמפתיות, ומשלימות עם שכר נמוך, עכשיו מאלצים אותן גם להתנדב כדי שהקבוצה הפריבילגית תצא לעבוד ותוכל להרוויח על חשבונן. אם טובת המדינה וילדיה חשובים למשרד האוצר שיכניס את היד לכיס ולא ייצר שיימינג לעובדי ההוראה. הגיע הזמן להסכם שכר חדש וללוח חופשות מותאם שייתן מענה לשוק העבודה המתחדש.