פסח בצל הקורונה: ברבנות פיקוד דרום מתכוננים לחג שונה

רבנות פיקוד דרום ביצעה הכנה של הבסיסים השונים לחג ולליל הסדר, וזאת כחלק מהיערכות הרבנות הצבאית. מצות שמורות, קערות ליל סדר ועשרות אלפי הגדות חדשות הם חלק מהאופרציה החדשה. "נעמוד איתן לנוכח האתגר המתמשך"

חדשות כיפה שרון צברי 07/04/20 20:31 יג בניסן התשפ

פסח בצל הקורונה: ברבנות פיקוד דרום מתכוננים לחג שונה
רבנות פיקוד דרום מתכוננת לליל הסדר, צילום: דובר צה"ל

ברבנות פיקוד הדרום מתכוננים למבצע הגדול של הרבנות הצבאית- הכשרת כלל פיקוד הדרום והכנה ללילה הגדול של השנה - ליל הסדר. 

מצות שמורות רבות, קערות ליל סדר, עשרות אלפי הגדות חדשות, מגביע מהודר ועד ארבע כוסות  ואפילו ערכות סדר אישיות לחיילי הקצה. הכל מנפקת רבנות פיקוד הדרום על ידי שליחיה הנאמנים רבני החטיבות, החטמרי"ם והבאחי"ם. סגל הרבנות בפד״ם זוכה לעבור בגדודים ולתדרך כמות גדולה של עורכי סדר פוטנציאליים. 

הערכה המיוחדת

הערכה המיוחדתצילום: דובר צה"ל

רבני פיקוד הדרום מלווים את החיילים בכל עת ובכל שעה ומחזקים את רוח החיילים ונותנים משענת רוחנית עצה ותושיה.
אין ספק שהשנה ליל הסדר יהיה ייחודי בצורתו, בכמותו ובאופיו. בעקבות הקורונה ישנה חשיבות עליונה להביא את קרן האור של חג הפסח לכל חייל וחיילת הסוגרים זמן רב ויש באספקת צרכי החג בבחינת חזונו של הרב קוק זצ"ל  "כשהנשמה מאירה גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נעים".
חיילי צה"ל הגיבורים נענים לצו השעה ונמצאים במחנותיהם כבר יותר מחודש ימים ואנחנו ברבנות פיקוד הדרום מרגישים את צו ה' האומר לנו כדברי הנביא ירמיה "לכתך אחריי במדבר בארץ לא זרועה".

אמנם געגוע של בית וניחוח של מאכלי אמא נמצאים בליבנו תמיד אבל חמושים בגבורה פנימית וחירות אמיתית, נעמוד איתן לנוכח האתגר המתמשך ונשמח ונגיל לצללי ההלל ובא לציון גואל בימי הפסח יחד עם כל עם ישראל. אמנם חיילינו אינם עם המשפחה הגרעינית הגנטית הקטנה, אך בצבא בליל הסדר נסב  כולנו למשפחה גרעינית אחת גדולה.
רבנות פיקוד הדרום- ביחד מנצחים!
בברכת פסח כשר ושמח לחיילי צה"ל ולכל בית ישראל.

כותב המאמר -  סא"ל, שרון צברי- רב פיקוד הדרום