עסקני הקורונה: "החמרת המשבר בבני ברק, בגלל התנהלות העירייה"

משבר הקורונה והתמודדות הנהלת עיריית בני ברק ועסקניה, מסמל את התנהלותם גם בשגרה, "יש פה עיר שצריכה ניהול נורמלי ובעיקר תושבים רבים שצריכים שידאגו להם, לא רק בעיתות חירום אלא גם ובעיקר, בעיתות שיגרה"

אודי טנא אודי טנא 03/04/20 12:03 ט בניסן התשפ

עסקני הקורונה: "החמרת המשבר בבני ברק, בגלל התנהלות העירייה"
אודי טנא תושב בני ברק, צילום: באדיבות המצולם

בני ברק תפסה בשבוע האחרון את כל הכותרות המרכזיות בעקבות נגיף הקורונה. התפרצות הנגיף ובעיקר החמרתו, לא בגלל התנהלות תושבי העיר, אלא בעיקר בגלל חוסר ביד מכוונת, קרי,  התנהלות הנהלת העירייה ועסקניה.

 אם תרצו, ניהול המשבר פה בבני ברק הוא מיקרוסקוסמוס של התנהלות העירייה כולה בשנים האחרונות. אין דין ואין דיין ובעיקר אין מי שדואג באמת לתושבים ביום יום. לא סתם עסקני העיר הודחו בבושת פנים מכל תפקידיהם ובפועל מי שמנהל את העיר הוא האלוף רוני נומה.

הסתובבתי בימים האחרונים בעיר, כמובן במגבלות של משרד הבריאות וגיליתי כי לתחושה זו שותפים רוב תושבי העיר. מישהו גנב להם את העיר ועכשיו מרגישים זאת ביתר זאת.

קבוצות הווטסאפ הבני ברקיות געשו ובצדק. רבים היטיבו לבטא זאת ואמרו כי העברת שרביט ניהול העיר לידי צה"ל היה משהו שהיה צריך לעשות מזמן.

תושבי בני ברק הם גיבורים. באמת. הם נשמעים להוראות ללא יוצא מן הכלל. מספיק לראות את בתי הכנסת סגורים אחד אחרי השני כדי להבין שליבה הפועם של העיר חדל לפעול לעת עתה. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" הוא לא מושג ערטילאי אלא דרך חיים של כולם פה בבני ברק.

אין ספק שאחרי המשבר, יהיו מי שיצטרכו לתת את הדין על מה שקרה פה בימים האחרונים, אך כרגע צריך להתמקד בעזרה ההדדית המדהימה שיש פה בעיר ובעיקר להוציא את העיר מהמשבר.

מאז פרוץ הנגיף סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, בראשות חבר המועצה יעקב וידר מתפקדת כמבוגר האחראי. בלי כותרות מפוצצות ושכירת יח"צנים במאות אלפי שקלים, היא ממשיכה לדאוג לאותן משפחות שנותרו ללא מזון לחג או לאותם מבוגרים שצריכים מי שיקנה להם תרופות בקופת חולים.

משבר הקורונה יחלוף במוקדם או במאוחר אך מה שחשוב הוא שגם אחרי המשבר יש פה עיר שצריכה ניהול נורמלי ובעיקר תושבים רבים שצריכים שידאגו להם, לא רק בעיתות חירום אלא גם ובעיקר, בעיתות שיגרה.

אודי טנא, יועץ תקשורת ומנהל משברים, תושב בני ברק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן