גם בימים של קורונה - אני בני ברקי גאה

ההכללה של כל ציבור התושבים כמקשה אחת חוטאת גם לאמת וגם לתושבים עצמם שמקפידים על כל תקנות הממשלה מקיימים את ההנחיות, וגם עובדים ומשלמים מיסים ממש כמו כל אזרח אחר

חדשות כיפה יעקב סולר 01/04/20 23:51 ז בניסן התשפ

גם בימים של קורונה - אני בני ברקי גאה
יעקב סולר, צילום: מכללת תלפיות

''מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְרַבִּי יְהוֹשֻעַ וְרַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה, וְרַבְּי עֲקִיבָא וְרַבִּי טַרְפוֹן, שֶהָיוּ מְסֻבִּין בִּבְנֵי בְרַק, וְהָיוּ מְסַפְּרִים בִּיצִיאַת מִצְרַיִם כָּל אוֹתוֹ הַלַּיְלָה''. הפרשנים מספרים כי מכיוון שעל פי מסיכת סנהדרין בני ברק היא עירו של רבי עקיבא יכל רבי עקיבא להסב בפני רבותיו וכי באותה המסגרת ישבו גדולי הדור והתייעצו לגבי המרד ברומאים שרבי עקיבא היה מאחד תומכים המרכזיים בקיומו.

שנים רבות חלפו ואני כותב שורות אלו מביתי משכני מאז ומעולם השוכן בסמוך לרחוב רבי עקיבא בשבוע שלפני חג הפסח בו נהיה כולנו מסובין במסגרת המשפחה הגרעינית, מסובין כולם כל גווני התושבים בבני ברק, חסידים, ליטאים, מסורתיים וחובשי כיפות סרוגות.

כמי שמכיר את העיר על בוריה ואת תושבי העיר על שלל גווניהם הייחודיים אני חייב לצאת חוצץ כנגד המסע התקשורתי המתנהל כנגד העיר בה בחרתי לחיות ולגדל את ילדיי.

די לצפות בחיוכים ובמטעמים עמם התקבלו הבוקר עשרות חיילים מפיקוד העורף שהשתתפו במבצע חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות ולקשישים המתקשים לצאת מבתיהם על מנת להבין שדברים שרואים מערוץ 2 לא רואים מהשטיבל. כמויות השנאה והאכזריות המופנים ברשת כלפי הציבור החרדי מנותקים לחלוטין מהמציאות ואף הפוכים. אין עיר ששבה נעשים מעשי חסד כה רבים ואשר הדאגה ל''והדרת פני זקן'' עומדת בראש סדרי העדיפויות של כל תושבי ועליהם גאוותי.

לא הציבור החרדי אשם במגיפת הקורונה, למעט שוליים קיצוניים שלא מייצגים לא אותי וגם לא את המיינסטרים של המגזר החרדי המדובר בציבור שיודע להעריך ולכבד את המדינה ומוסדותיה ואשר נשמע להוראות השלטון המרכזי ומשרד הבריאות. ההכללה של כל ציבור התושבים כמקשה אחת חוטאת גם לאמת וגם לתושבים עצמם שמקפידים על כל תקנות הממשלה מקיימים את ההנחיות, וגם עובדים ומשלמים מיסים ממש כמו כל אזרח אחר.

אגב לטעמי היחס למפירי החוק המסכנים אותי את משפחתי ואת חבריי צריך להיות חמור ביותר אבל הוא מוטל לפתחה של משטרת ישראל ולא לפתחי התושבים התמימים.

לא מיותר לציין כי גם מערכת הבריאות הייתה צריכה להתחיל בהסברה מוקדם יותר ולהשתמש בכלים הרלוונטיים לציבור שלא עומד בראש רשימת רוכשי הסמארטפונים במדינה. הרחובות בבני ברק היום שוממים מהרגיל מתוך הבנה של הציבור בחומרת המצב ולא בשל עוצר צבאי. היש למישהו ספק שכל תושב מעוניין בשלום ובריאות משפחתו? האם יש מי שחושד שאדם חרדי שמודע להנחיות ולהוראות רבניו יפר אותם מרצונו? זה בדיוק הזמן לקצת פחות קיטוב וקצת יותר חיבור בין כל גווני החברה הישראלית. כמי ששירת את כל הציבור בעיר משך שנים רבות אני יודע שהדבר אפשרי.

ערב החג בו יצאנו כולנו יחד מעבדות לחירות הגיע הזמן לקצת פחות שנאת חינם ולהרבה יותר מהמתכון של אהבת החינם זה שהפך את העם שלנו לכה מיוחד ובזכותו שרדנו אלפי שנים. חג כשר ושמח

 

הכותב הוא מראשי מכללת תלפיות, יו''ר הבית היהודי בבני ברק ומי שכיהן 5 קדנציות כסגן ראש העיר מטעם המפד''ל