יהודי לא רוצח יהודי

יהודים השליכו בקבוק תבערה לעבר רכב של מג"ב. הרב שלמה אבינר מזכיר את הדיבר 'לא תרצח', ומדגיש: "אלה יוצאים מן הכלל, אך תמיד יש לעמוד על המשמר"

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 29/03/20 12:22 ד בניסן התשפ

יהודי לא רוצח יהודי
הרב שלמה אבינר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם נכונה הידיעה ששלושה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר מג"ב, על ידי יהודים בישוב אחד, יש להזכיר מה ששמענו מהר סיני, בעשרת הדברות: לא תרצח.

ומעשה בזמן המנדט הבריטי, שהערבים רצחו אותנו, והשלטון הבריטי לא הגן עלינו. אמר מרן הרב קוק לנציב העליון: או שתגנו עלינו או שתרשו לנו להחזיק נשק. השיב הנציב: אם כך, לשם שוויון, אצטרך להתיר גם לערבים להחזיק נשק. אמר מרן הרב: אין זה דומה, אנו משתמשים בו כדי להגן עלינו, והם כדי לרצוח. אמר הנציב: אני רואה שכבודו אינו מכיר אלא את הנוער הדתי (כלומר הוא לא ישתמש בנשק כדי לרצוח, אך הנוער החילוני, כן). הזדעזע מרן הרב: לא, הנוער החילוני לא ירצח, גם אוזניו שמעו בהר סיני: לא תרצח.

מאז עברו יותר יותר משלושת אלפי שנה, אך יש תמיד כאלה שטרם ספגו זאת. ב"ה, אלה יוצאים מן הכלל של יוצאים מן הכלל. אך יש תמיד לעמוד על המשמר.

כאשר נרצח ראש הממשלה רבין, יש שהתשלחו: הלאומיים-הדתיים רצחו אותו. כמובן, סתם הוצאת שם רע, אבל מה שנכון הוא: רבים רצחו אותו בלב, מתוך כך מעטים רצחו אותו בדיבור, מתוך כך אחד רצח אותו באקדח .

כלומר, מי שזורק בקבוק תבערה על יהודי, זה בגלל שהוא שמע דברים בכיוון הזה.

כמובן, גם גוי אין לרצוח. אך כרגע, אנו מדברים על יהודי. וקל וחומר על צה"ל, כלומר יהודי ששומר עליך.

לימוד חשוב מאז ועד הנה: יהודי, אל תהיה קורונה. אלא הרבה באהבת ישראל, כל ישראל.