הרב שמואל אליהו על משבר הקורונה: "חייבים להזהר - בנפשנו הוא"

עם התפשטות נגיף הקורונה, "חייבים לקחת אחריות, חייבים היום לעצור את סדרי החיים הרגילים. חייבים להיזהר. ברחוב ובבית"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 25/03/20 10:50 כט באדר התשפ

הרב שמואל אליהו על משבר הקורונה: "חייבים להזהר - בנפשנו הוא"
הרב שמואל אליהו. , צילום: אלישמע סנדמן

ייש לנו מדינת ישראל אחת. חיכנו לה אלפיים שנה, אסור לאבד אותה. אני יודע שזה נשמע מפחיד מידי, אבל אסור לנו לסכן את חי המדינה הזו. אנחנו נמצאים במגיפה שיכולה להיות אסון, העובדה שישראל היא במצב טוב יותר מאיטליה היא לא ערובה שלא נגיע לשם עוד מעט. 

מי שמסתכל על קצב הגידול של הנדבקים בישראל רואה כי המומחים שצפו את עקומת הגידול של ההתפשטות הקורונה צדקו. ממש כמו בסיפור של האבן עזרא עם לוח השחמט, שכשמניחים חיטה על המשבצת הראשונה, וכפול ממנה על השניה. וכפול ממנה על השלישית מגיעים אחרי 64 הכפלות למספר דמיוני של 18,446.744,073,709,551,615. זה קצב ההתפשטות של הקורונה.
נציב הבריאות של האו"ם מסר כי 100,000 הנדבקים הראשונים בעולם נדבקו תוך 64 ימים. 100,000 השניים נדבקו תוך 11 ימים. 100,000 השלישיים תוך 4 ימים.  וכל זה הולך ועולה ומי יעצור את זה. 

פנו אלי חברים שנמצאים בריכוזים היהודיים הגדולים בארה"ב וספרו לי על גודל האימה והשבר שיש כעת בקהילות היהודיות שם. שבר שהתרחש בגלל שאננות שהייתה בהם בתחילה וכיום הם לא מצלחים לתקן את השאננות שהייתה בהם בתחילה. 

הם מספרים כי רובא דרובא של בני הקהילות בארה"ב נגועים במחלה זו. ל-80% מהקהילה ההדבקה הזו לא כל כך מפריעה לחיים וזה בשבילם כמו שפעת קלה. לשאר האנשים זה סכנת נפשות של ממש. היום בתי החולים בארה"ב יכולים לטפל בהם, אבל כולם מבינים שלא ירחק היום והמצב בארה"ב יהיה כמו באיטליה, הרופאים שם לא מטפלים באנשים שהם יותר מגיל שישים מחוסר מקום ומכשירי הנשמה וגוזרים בעל כורחם את דינם למיתה. 

אנחנו בישראל חייבים לקחת אחריות, חייבים היום לעצור את סדרי החיים הרגילים. חייבים להיזהר. ברחוב ובבית. חייבים להיזהר בעיקר בבתי הכנסת ובמקוואות, חייבים להיזהר כל מה שאפשר. אי אפשר לוותר בנושא הזה. בנפשנו הוא.