בידוד של שלושים וחמש שנים

בזמן שכולנו מוגבלים בתנועתנו, כל אחד לפי מצבו, הגיע הזמן לחשוב על יהודי יקר שנמצא בבידוד כשלושים וחמש שנים. אני מתכוון ליהונתן פולארד

חדשות כיפה הרב ידידה שילה 18/03/20 15:00 כב באדר התשפ

בידוד של שלושים וחמש שנים
יונתן פולארד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליבי כואב על מי שנתון בבידוד כעת. זה תוקע ולא נעים. בבחינת: "בדד אשב, גם תפילה במניין אין לי, בדד, בלי לתת, בלי לצאת, בלי חלון".

בזמן שכולנו מוגבלים בתנועתנו, כל אחד לפי מצבו, הגיע הזמן לחשוב על יהודי יקר שנמצא בבידוד כשלושים וחמש שנים. אני מתכוון ליהונתן פולארד. האיש מסר את נפשו וחייו למען מדינת ישראל ומאז הוא יושב בבידוד. 30 שנה ישב בכלא האמריקני, כשהוא מבודד מעמו בית ישראל, ונמצא בחברתם של פושעים מסוכנים. זה הרבה יותר גרוע מבידוד בבית. לצערנו הבידוד שלו נמשך. למעלה מארבע שנים, מאז הוצא מן הכלא, נאסר עליו לצאת מביתו אחרי שבע בערב, אסור לו לעלות לארץ, והוא אזוק באיזוק  אלקטרוני. הוא לא יכול להשתתף בשמחות, ואפילו בתפילות במניין הוא מוגבל מאוד. אשתו חולה בסרטן, ושניהם תקועים בבידוד באמריקה.
בזמן הזה שהאמריקאים טרודים במלחמה במגפת הקורונה, אולי ייפתח ליבם וירשו ליונתן ורעייתו לעלות ארצה.
אני קורא לממשלת ישראל לנצל את חלון ההזדמנויות על מנת להוציא את פולארד מן הבידוד. כל אחד בזמנו, יעשה משהו. יכתוב לחברי כנסת ולשרי הממשלה, ישתף ברשתות החברתיות, ובעיקר להרבות בתפילה על יונתן בן מלכה, ורעייתו אסתר יוכבד בת ברכה רייזל, לרפואה שלמה ולפדיון מהיר. ואולי בזכות שנוציא אותו מן הבידוד לחג החירות ולחירות עולם, נוכל גם אנחנו לצאת מן הבידוד. "השתא עבדי, ובעגלא ובזמן קריב, בני חורין"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן