אנחנו עושים וש"ס מפרסמים

דמיינו כיצד זה היה נראה לו בציונות הדתית היו מפרסמים תשדיר שמתהדר ברב קנייבסקי, ברב עובדיה, ברב אלישיב וכד'. כאילו הם פירות החינוך בציונות הדתית. יש בי מעט תחושה של גניבת זהות

עמיחי אליהו הרב עמיחי אליהו 24/02/20 08:57 כט בשבט התשפ

אנחנו עושים וש"ס מפרסמים
הרב עמיחי אליהו, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

ם הייתי צריך להצביע על פי תשדירי בחירות, אין ספק שהסרטונים של ש"ס היו גורמים לי להצביע עבורם.

אמת שהם עשויים כל כך טוב, שאני מרגיש שהם מספרים את הסיפור שלי. את הגוון שאני מנסה במשך 7 שנים להוסיף או לחזק בציונות הדתית.

כאילו מישהו לקח את כל המרכיבים הזהותיים שאנחנו מדברים עליהם וביד אומן הכניס אותם לסרטון בחירות.

אגב זה, ברור שהמסרים המרגשים שבהם מצביעים על הקרע העמוק במגזר הסרוג. אני מחובר יותר לסממני הזהות שמופיעים בהם, הרבה מעבר לחיבור שיש לי עם הערכים ומאפייני הזהות של אלעזר שטרן, תהלה פרידמן, רחל עזריה, אנשי השגחה פרטית, ושאר "מפוררי הזהות היהודית" שצמחו במגזר הסרוג.

דא עקא -
-אני מוצא את עצמי עומד נבוך למול תשדיר שמציג בגאווה את הכרזת מדינת ישראל או את תקיעת השופר המפורסמת של הרב גורן, בעוד אנשי ש"ס אימצו את הגישה הליטאית שעמדה מהצד במקרה הטוב למול הארועים הללו.

- אני עומד מבולבל לפרץ הציונות הזו בעוד אנשי ש"ס חתומים על הסכמי אוסלו ויבוא של חבורת רוצים מתוניס, הכל תחת זרועו של אריה דרעי.

-אני אמנם מתרגש לראות בסרטונים חיילים עם כומתות רק שבמקביל אני עומד למול תהליך "ההתנתקות מהציונות" שהובילה תנועת ש"ס. שמשמעותה המעשית - לא לשירות בצה"ל.

-מנהגי יוצאי מרוקו כפי שמופיעים בסרטונים נמחקו כמעט לגמרי מהתרבות ההלכתית, שוב תחת הנהגת ש"ס. (בנקודה הזו בציונות הדתית לא היו טובים יותר)

- הרבנות תחת ש"ס הפכה את עצמה לרבנות לציבור הדתי והחרדי במקום לשרת את כלל הציבור.

למעשה תנועת ש"ס בפועל כיום היא תנועה חרדית לא תנועה עממית מסורתית כפי שנראה בסרטונים שהפיקו עבורם במשרד יחסי ציבור "סרוג"

למול זה ברוב הציבור הסרוג החינוך הוא לשרת את המדינה מתוך תורה. לחנך את מיטב בנינו לתורה עם דרך ארץ.

אוריאל פרץ, אלירז פרץ, רועי קליין, עמיחי מרחביה, עימנואל מורנו, דגן ורטמן ועוד.. הם רשימה חלקית של תוצר המשובח שמאפיין את החינוך והערכים במגזר הסרוג. מבלי להמעיט מהערכים שהם ספגו עם חלב אימם.

חבל לי שאנחנו עושים וש"ס מפרסמים.
דמיינו כיצד זה היה נראה לו בציונות הדתית היו מפרסמים תשדיר שמתהדר ברב קנייבסקי, ברב עובדיה, ברב אלישיב וכד'. כאילו הם פירות החינוך בציונות הדתית.
יש בי מעט תחושה של גניבת זהות שהיא תוצר של הבלבול העמוק שעובר על הציונות הדתית.

אולם לא באתי להכות על החזה של אריה דרעי. ברור לי שאנשי ש"ס אוהבים כמו כולנו את חיילי צה''ל ובמובן מסויים יש בי תקווה שהסרטונים הללו הם לא רק קמפיין ציני על חשבון הציבור, אלא משקפים תהליך תשובה שעוברים ראשי ש"ס.
(בשבילי - מי שמכר את המדינה באוסלו תמורת נזיד עדשים צריך להוכיח שהתשובה שלו אמיתית הרבה מעבר לכמה סרטונים בקמפיין מוצלח)

אלא שהגיע הזמן שהציונות הדתית תתעורר, הגיע הזמן שנדבר בתוכינו את השפה הזו, שאמנם מרחיקה כמה מצביעי "כחול לבן" עם כיפה סרוגה וזהות יהודית של מר"צ, אבל בעיני מאפיינת את הציונות הדתית הרבה יותר מאשר את ש"ס.

----
הקרדיט לקמפיין המשובח מגיע למשרד של גל אורן לרנר Gal Oren Lerner