הרב אבינר משיב: לאיזו מפלגה יש להצביע בבחירות?

"יש שלוש אפשרויות, ליכוד, ימינה וחרדים. וכולן מאוד בעייתיות": הרב שלמה אבינר מסביר כיצד להכריע בהצבעה בבחירות לכנסת, וחושף את עמדתו לגבי המפלגה הנכונה ביותר

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 24/02/20 07:56 כט בשבט התשפ

הרב אבינר משיב: לאיזו מפלגה יש להצביע בבחירות?
הרב שלמה אבינר, צילום: באדיבות המצלם

ש: הבחירות מתקרבות והרב עדיין לא אמר בעד מי להצביע. הבוחר זקוק לעזרה ונשאר נבוך.

ת: אכן. כולנו נבוכים. ואין לנו מורה נבוכים כדי להכריע בין המפלגות. יש שלוש אפשרויות, ליכוד, ימינה וחרדים. וכולן מאוד בעייתיות. לכן, יש ספק כבד, ובמצב כזה, הכי טוב, הוא לשתוק, וכל אחד יעשה כחכמתו.

ש: אז תשובת הרב היא: שתיקה...

ת: כן. בפרקי אבות כתוב שעל מה שאינו יודע יאמר: איני יודע.  גם זו אמירה.  לפעמים אמירה אמיצה. אדם לא חייב לדעת הכל.

ש: כך יישאר המצב?!

ת: לא. אנו מקווים להקים מפלגת נועם שתטפל בבעיות היסוד של המדינה.  אולי בבחירות הבאות. בינתיים גם הליכוד וגם החרדים מחזרים אחרינו. אבל איננו שפוטים שלהם, איננו עובדים אצלם. הימין החדש אינו מחזר, כי הוא בטוח שאנו בכיס שלו. לא נכון. אנו בכיס של ריבונו של עולם וישראל עמו.

ש: מהן החסרונות של שלושה אלו?

ת: למה לדבר על חסרונות? רק נאמר שלא לכך  פיללנו. הליכוד יקר מאוד, אך אינו ממש לפי התורה. החרדים הם לפי התורה, אך אינם לאומים, אינם די לוחמים בעד המדינה, לא במובן המעשי ולא במובן הרוחני. באשר לימין החדש, גם הוא חלש מבחינה רוחנית.

ש: יש שם אנשים יראי שמים.

ת: ברוך השם. אך מפלגה נגררת אחרי העומדים בראש. למשל מפלגה שמאלנית צריכה מנהיג שמאלני חזק. מפלגה ימנית צריכה מנהיג ימני חזק. מפלגה דתית צריכה מנהיג דתי חזק, ולא אחד דתי ליברלי ואחת חילונית.

ש: מדאיג. מה יהיה?

ת: ידועים דברי מרן הרב קוק: "השאיפה לאידיאלים נשאים וקדושים תחדל, וממילא ירד הרוח וישקע", אבל אחר כך "יבא סער... קודש עולמים, באור ד' ותורתו" (אורות פד). לא לדאוג. סבלנות. אנו בקשיים, אך אנו בדרך הטובה.

ש: ובסיכום?

ת: ממילא תמיד אנו אומרים שיש לכל אחד להצביע על פי חכמתו מה שהוא חושב שהכי טוב לעם ישראל, והפעם ביתר עוז וביתר שאת. אבל חייבים להצביע! זו מצווה גדולה מאוד. פעם אמר החזון איש שמצווה להצביע. שאלוהו: מצווה כמו מצה?  השיב: מצווה כמו מרור. ואנו אומרים: מצווה כמו מצה, עם טיפה מרור והרבה חרוסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן