האם צריך לומר הלל על 'תכנית המאה'? ראש מועצת בית אל בטור מיוחד לכיפה

"זהו מהלך היסטורי עם חורים שצריך ואפשר לסתום אותם. החלת הריבונות צריכה להתקיים מחר בבוקר בהחלטה קצרה כפי שהחילו ריבונות על ירושלים ורמת הגולן בזמנו, זהו צו השעה" | ראש מועצת בית אל, שי אלון, בטור מיוחד

חדשות כיפה שי אלון 29/01/20 14:31 ג בשבט התשפ

האם צריך לומר הלל על 'תכנית המאה'? ראש מועצת בית אל בטור מיוחד לכיפה
שי אלון, ראש מועצת בית אל, צילום: יחצ

האם זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו? האם אנחנו צריכים לומר הלל?

פחות מ-24 שעות לאחר שהוצגה בפנינו 'תכנית המאה', של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואנחנו עדיין לא יודעים את התשובות לעיל. התכנית העמוסה בפרטים הכתובה על עשרות אם לא מאות עמודי נייר מנסה לפתור את הסכסוך עתיק היומין בין יעקב לעשיו.

ככלל, גם אני, כמו כל תושבי יהודה ושומרון מאמינים חפצים בשלום, אנחנו מתפללים שלוש פעמים ביום לשלום, המילה שלום שגורה בפינו כל יום כל היום. אנחנו עייפנו מפיגועים, עייפנו מהלוויות, מבכי ודמעה.

אבל, יש חשש, יש חשש כבד שהתכנית הזו תתהפך עלינו במוקדם או במאוחר. 

מדינה פלסטינית על שטחי יהודה ושומרון זה קו אדום. ככל שזה תלוי בי ובחבריי להנהגת ההתיישבות, מדינה פלסטינית לא תקום.

מדינה פלסטינית תביא עלינו עוד הרוגים, עוד טילים על מקומות של הכרנו, תושבי כפר סבא רעננה פתח תקווה וגבעת שמואל יכירו את חדרי הביטחון מקרוב. תושבי בית אל עפרה ופסגות ייסעו בנגמ"שים ממוגנים לירושלים, תושבי השומרון יצטרכו מסוקים כדי להגיע לגוש דן.

תראו, אפשר בהחלט לגחך על הדברים וההקצנה שאני כותב פה, אבל אני נזכר בסרטון שהופץ לפני כמה שנים עם בכירי הממשלה שטענו כי העזתים לא ירו טיל אחד לעבר מדינת ישראל לאחר הגירוש מגוש קטיף.

אני ארענן את זכרונכם לרגע:
חבר הכנסת מאיר שיטרית: "איום על יישובי הנגב והדרום? "טענה מגוחכת"
חבר הכנסת רן כהן ממרצ: אם לא נצא מעזה טווח הטילים יגיע עד לאשקלון אפילו"
חבר הכנסת והרמטכל לשעבר שאול מופז: "מהלך הכרחי, יפתח פתח למציאות אחרת"
חבר הכנסת אופיר פינס: "הבן שלי החייל, לא יצטרך לשרת בעזה".

והיו עוד רבות של הצהרות תמיכה בגירוש, טילים על תל אביב אמרנו, הם קראו לנו הזויים. אז הנה תקראו לי הזוי גם היום, אין לי בעיה. העיקר שאעמוד בגופי ואשמור על תושבי גוש דן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם נשיא ארצות הברית עשו היסטוריה אמש, הלכו הכי רחוק שאפשר כדי לנסות להביא את השלום כאן למזרח התיכון המדמם. זהו מהלך היסטורי עם חורים שצריך ואפשר לסתום אותם. החלת הריבונות צריכה להתקיים מחר בבוקר בהחלטה קצרה כפי שהחילו ריבונות על ירושלים ורמת הגולן בזמנו, זהו צו השעה.

לסיום, יש חלקים בתכנית שיטיבו עם הפלסטינים, התקציב הענק של 50 מיליארד שקלים שהם יקבלו יכול בהחלט להוציא אותם מעוני לרווחה, האוטונומיה האזרחית תיטיב איתם. אבל אני לא אקבל מדינה פלסטינית. אנחנו ניאבק על כך בכל הכוח.

שי אלון הוא ראש המועצה המקומית בית אל