אידיאלים לא מוכרים תמורת ג'וב

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר בטור בו הוא מגיב על הטור של הכתבת הפוליטית שלנו, מירב כהן. "אני לא מחפש לסדר לעצמי תפקיד בכיר. הסיכוי של עוצמה יהודית להגיע לארבעה מנדטים גדול יותר מהסיכוי של נתניהו להגיע לממשלת 61"

חדשות כיפה איתמר בן גביר 21/01/20 22:23 כד בטבת התשפ

אידיאלים לא מוכרים תמורת ג'וב
איתמר בן גביר, צילום: חדשות כיפה

"סיכון מיותר" - כך הגדירה מירב כהן, הכתבת הפוליטית של האתר, בטור שפרסמה בנוגע להחלטה שקיבלנו במזכירות עוצמה יהודית בתחילת השבוע ופורסמה אתמול בערב. לשיטתה של מירב, עוצמה יהודית הייתה צריכה להיענות לאחת מההצעות השונות שקיבלנו, לוותר על הריצה בבחירות האלו ולהיות "יותר פרגמטית". 

זה אולי נשמע מוזר לחלקים בציבור, אבל האמת היא שאם מדברים על תפקיד, אני לא מחפש לסדר לעצמי תפקיד בכיר, משרד ומשכורת נחמדה. כמובן שזה לא רע, אבל לא זה מה שעומד לנגד עיניי. מה שמעניין אותנו בעוצמה יהודית זה בראש ובראשונה לקדם את הדרך הייחודית שהמפלגה מובילה: להשפיע על המדיניות, ולשנות את מצבו של העם היושב בציון.

את כל הקריטריונים שמניתי לא קיבלתי בהצעות שהונחו לפתחי: כסאות ותפקידים - בהחלט כן. מזכירה, ראש לשכה, ורכב שרד - אכן, אך שום דבר אידיאולוגי שעבורו אנו בעוצמה פועלים ופעילים: לא ביטול הפרוטשן לחמאס, לא הפסקת ההסדרה בעזה, לא דרישה לפסילה של הרשימה המשותפת וגם לא חיזוק מורשת ישראל, ואפילו לא את הורדת שכר הלימוד באולפנות והישיבות - את כל אלה, לא הציעו. תפקידי כבוד, כן.

יש להבהיר: תפקידים הם דבר חשוב ונשמח להיות בעמדות השפעה. אבל השפעה של ממש, וודאי לא להישאר גם ללא השפעה וגם על חשבון האידיאולוגיה שעוצמה יהודית רוצה לקדם דרך הכנסת.

לדבריה של מירב, זאת יכולה להיות הסיבה שבימינה התנערו מאתנו וסירבו שנרוץ יחד במפלגה אחת, ואולי בעצם, זה באמת לא מאפשר ריצה משותפת: אם בנט ושקד יקבלו הצעה מכחול לבן שכוללת משרות שרים, הם יקחו אותה בשמחה. הרב רפי פרץ היה מוכן לחלל שם שמיים ולהפר איתי הסכם חתום בדקה ה-90, כדי שנתניהו יבטיח לו תפקיד בממשלה ואפילו בצלאל סמוטריץ' היה שותף להלבנת בנייה פלסטינית פרועה ובלתי חוקית, כשהכל חוסה הקלישאה הוותיקה: "דברים שרואים משם, לא רואים מכאן". 

אחרי שתי מערכות בחירות רצופות ומספר שנים רב של "ממשלת ימין" שלא משלה במדינה, מגיע לציבור שלנו פוליטיקאים אחרים. פוליטיקאים כאלה שעומדים על העקרונות, כאלה שבעבור נזיד עדשים לא יילכו לשבת עם גנץ. כאלה, שלא ישבו במשרד המשפטים ויספרו לנו איך הפכו את בג"צ למאוזן והגון, ולפתע מסתבר שהם רקמו דילים עם שי ניצן... 

אגב, כבר ראינו שמי שחשב אחרת, נותר עם האכזבה ביד: את הדוגמה הכי טובה לכמה שווה הבטחה לג'וב, הביאה מירב בעצמה בטור שכתבה – השר המיועד, משה פייגלין. בבחירות הקודמות קיבל פייגלין הבטחה להיות שר בתמורה לכך שמפלגת זהות תפרוש מהמירוץ לכנסת. פייגלין לקח את ההצעה, אבל את לשכת השר הוא עוד לא ראה. יכול להיות שההבטחה הייתה מתממשת לו הייתה קמה ממשלת ימין בראשותו של נתניהו, אבל במבחן התוצאה זה לא קרה. גם את מערכת הבחירות הזאת רואה פייגלין מהבית, כי מי שיורד מהגלגל, מתקשה לחזור אליו.  

נכון, אנחנו הולכים למערכה קשה, ואילו במזכירות עוצמה יהודית היו חושבים שהסיכון עלול לפגוע בסיכויה של הקמת ממשלת ימין, אני בטוח שחבריי המזכירות היו מכניסים את זה לשיקולם לפני שהתקבלה ההכרעה. 

ומכאן פנייה אישית אלייך, מירב היקרה: ככתבת פוליטית, את יודעת היטב שהסיכוי של עוצמה יהודית להגיע לארבעה מנדטים גדול יותר מהסיכוי של נתניהו להגיע לממשלת 61, וממילא אם נגיע לארבעה מנדטים, תהיה כאן ממשלת 61.  אך הפעם, זה יהיה שונה. הפעם, זו תהיה באמת, לראשונה - ממשלת ימין אמיתית.

עו"ד איתמר בן גביר

יו"ר מפלגת "עוצמה יהודית"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן