רבנים צאו לי מהפוליטיקה!

מורי ורבותי – אשמח מאוד לפגוש אתכם בבית המדרש, אשמח גם שהפוליטיקאים שלי יתייעצו אתכם על אידאות ורעיונות חקיקה, אבל בבקשה – פוליטיקה לפוליטיקאים, לא לרבנים

חדשות כיפה אריאל שרלו 16/01/20 15:39 יט בטבת התשפ

רבנים צאו לי מהפוליטיקה!
חברי הבית היהודי וחברי האיחוד הלאומי (ארכיון), צילום: יחצ


לכל החכי"ם החרדים כמעט התקשורת מצמידה את המילה רב, ואילו במפלגות הדתי לאומי כמעט ולאף אחד לא הוצמד התואר רב. והאמת היא כמובן הפוכה – במפלגות החרדיות כמעט אף ח"כ אינו רב ואילו אצל הדתיים לאומים יש כאלו שרבנים. 

אז למה זה ככה? כי גם התקשורת מבינה כי בעולם נורמאלי רב אינו פוליטיקאי, אצל החרדיים לא אכפת להם לזרום עם הבקשה לקרוא להם 'הרב ליצמן' או 'הרב גפני' אבל אצל הדתיים לאומיים הם מבינים שכולם באותו מגרש פוליטי, ובו רב אינו פוליטיקאי. התקשורת מבינה שלקרוא לפוליטקאי רב זה מעליב לרב! זה לא מסתדר באמת ביחד.  

כמעט ואין רבנים דתיים לאומיים שהיו בכנסת, אולי למעט הרב חנן פורת, שהשאירו חותם חיובי. אין רב אחד שהתערב בעשייה הפוליטית והצליח לקדם את הפוליטיקה הדתית לאומית ולהביא אותה למשהו גדול. יש לכך סיבה אחת משמעותית - כי אלו דמויות שונות רב ופוליטיקאי: רבנים מבינים באידאולוגיה, בתורה, בחזון, בחיי הלכתחילה פוליטיקאים מבינים ביישום, בסגירת פער בין מצוי לרצוי, בחיי הדיעבד. 

לא ניתן אידאולוגית לחיות עם בן גביר, אבל בעולם הפשרות אפשר גם אפשר. הרב יאמר – מה פתאום, או במקרה 'טוב' יותר – תלוי מה המחיר... והפוליטקאי? יחוש כמה ה'מה פתאום' הוא סגנון ביבי נתניהו והחסינות, ועד כמה הוא אמיתי.  לא ניתן אידאולוגית להיות בממשלה שיש בה חילול שבת או שמחוקקים בה חוקים ששוברים את חיי המשפחה, הרב יאמר – צריך למחות, צריך לצאת החוצה, והפוליטיקאי? ימצא את הדרך לממש חלק מהתקוות וישמח בכך.


אז מורי ורבותי – אשמח מאוד לפגוש אתכם בבית המדרש, אשמח גם שהפוליטיקאים שלי יתייעצו אתכם על אידאות ורעיונות חקיקה, אבל בבקשה – פוליטיקה לפוליטיקאים.

אז פוליטקאים ופוליטקאיות שלי,אשמח מאוד שתבואו להתייעץ עם מורי ורבותי אך אנא מכם – תחליטו מה שנכון פוליטית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן