הרב בני לאו משחק לידי אנשי התרבות האוהבים להשתלח בציבור הדתי לאומי

האם באמת חושד הרב בני שבצלאל סמורטריץ' רוצה כאן איראן? אם כן, אז כדאי שיהיה ישר עם עצמו וישב לכוס קפה עם בצלאל בדחיפות

חדשות כיפה רפי קפלן 13/01/20 13:25 טז בטבת התשפ

הרב בני לאו משחק לידי אנשי התרבות האוהבים להשתלח בציבור הדתי לאומי
אילוסטרציה מצעד הגאווה, צילום: pixabay

כאב לי לקרוא כאן את דבריו של הרב בני לאו, יהודי יקר שאני מאד אוהב, מעריך ומכבד. אני דווקא מסכים עם חלק מדברי, אך כואב על עצם כך שהוא משחק לידי אנשי הגות ותרבות האוהבים להשתלח בציבור הדתי לאומי, ובנאמנות לתורה בכלל.

הרב בני רוצה להפריד באמירותיו של חיים באר בין הציבור הציוני הדתי לבין הח"כים האמורים לייצג את הציבור הזה. יכול היה הרב בני להיות צודק במציאות, אך המשורר באר לא עשה הפרדה. הרב בני מתנער שוב ושוב מאנשי מפלגת הבית היהודי (והאיחוד הלאומי), וזו זכותו, אבל חיים באר מאשים את הציונות הדתית כולה. הרב בני כביכול גם מצדיק את אמרותיו של חיים באר, על אף הסתייגותו מסגנונו, ורק מבקש שהמשורר ישכיל להבחין בין הפוליטיקאים לבין הציבור.

אלא שחיים באר לא מוכן לקבל את זה שרב בישראל רואה במשפחה של אבא ואמא דבר בריא וטבעי. אני שואל את הרב בני הם לדבוק בתורה הרואה במשכב זכור תועבה זה גידול סרטני? 

הרב רפי פרץ אמר שיש לכבד ולחבק כל אדם באשר הוא. הוא לא רק מדבר אלא גם נוהג כך.  האם לא היה מתאים שהרב בני יכחיש את הצפי של חיים באר שאילו הבית היהודי ישלטו במדינה יוציאו להורג הומואים?! זו האשמה חסרת שחר, והרב בני לא יוצא נגדה.

יסלח לי הרב בני וגם הסופר באר אם אומר שאינני מאמין לסיפור שאנשי בית הכנסת הרימו "כוסית לחיים" על רצח רבין. כולנו היינו מזועזעים על אף ההתנגדות למהלכיו של רבין. בסביבתי, רבים מאותה ציונית הדתית אפילו פרצו בבכי.

האם באמת חושד הרב בני שבצלאל סמורטריץ' רוצה כאן איראן? אם כן, אז כדאי שיהיה ישר עם עצמו וישב לכוס קפה עם בצלאל בדחיפות. הוא יכיר אדם אחר לגמרי ממה שאולי נח לכל מיני בעלי אג'נדות לצייר אותו. כל המשפט הנ"ל של אמונה ב"תהליך ארוך של שיבת ציון" ו"יהדות צומחת לתפארת" הוא משפט שכל חברי הכנסת הנוכחיים של הבית היהודי ושל האיחוד הלאומי  היו חותמים עליו.

הרב רפי פרץ הוא מהאנשים הממלכתיים ביותר, המכילים ביותר, הנעימים ביותר, המסורים ביותר לעם ישראל ולמדינת ישראל. הרב בני כנראה מאד מתבייש בו ובשאר ההנהגה הפוליטית כרגע במפלגות הציונות הדתית, אבל האם יש עוד מפלגה המעמידה בראשה, איש פריפריה, טייס קרב, ראש ישיבה, תלמיד חכם ומחנך? האם אין זו הדמות שהיינו רוצים שייצג אותנו? למה להצטרף לדמוניזציה שעושים באר ורבים אחרים לדמותו של הרב רפי? האם אין הרב בני שהוא איש חכם ביותר מבין שהסערה האחרונה סביב הציטוט של הרב רפי פרץ היא סערה מתוזמנת ללא שום אמת פנימית?

אינני אומר שאני מסכים עם כל אמירה או התבטאויות של הרב רפי פרץ. אינני נכנס כרגע לשאלה האם הוא הפוליטיקאי הכי מנוסה ומשופשף שהציבור רוצה שיעמוד בראש הרשימה. אני גם לא נכנס לויכוח עם הרב בני אם בכלל צריך מפלגה ציונית דתית או שמא עבר זמנה ויש להשתלב לגמרי במפלגות הציוניות  האחרות, אבל כשהרב בני מצדיק את אמירתו של חיים באר המגדיר את הציונות הדתית "כסרטן בגוף האומה". אני חייב לדרוש מהרב בני שיחזור בו. התמונה הפוליטית של הציונות הדתית כרגע אפורה ביותר, אבל חלילה חלילה מלהגדירה סרטן!

אני לא כואב רק על  כך שחיים באר יורק לתוך באר החיים של עם ישראל, אלא מצטער מאד על דבריו של הרב בני שבאיזה שהוא מקום בעצם תומך בעיקר האשמותיו.

הכותב הוא מנכ"ל מעלה, המרכז לציונות דתית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן