שנים רבים והשלישי לוקח

ולא ליברמן הוא הבעיה, וגם לא סמוטריץ ולא הרב רפי פרץ הם הבעיה, ואפילו לא בנט-שקד. אלא הבעיה היא המכנה המשותף של כולם

חדשות כיפה הרב יוסף בן שושן 08/01/20 10:55 יא בטבת התשפ

שנים רבים והשלישי לוקח
צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

אינטואיציה הבריאה של עם ישראל בכללותו, הנקראת בלשון הקודש של מרן הרב קוק זצ"ל "רוח ה' אשר על האומה בכללה", פסקה כבר פעמיים וככל הנראה כך תפסוק גם בפעם השלישית שתהווה חזקה, ב- ו' באדר ( 2 למרס) הקרוב, שלא נתניהו ולא גנץ הם הבעיה, אלא המסר שאיתו הם מנסים לרכוש את אימון הציבור לזכות בהנהגתו.

ועובדה היא, שלמרות שבנימין נתניה הזניק את מדינת ישראל בכמה מעלות, בכלכלה, בביטחון, ביחסי חוץ וכו', ולמרות  שבני גנץ מבטיח לבנות הנהגה שתהיה מבוססת על ניקיון כפיה וטוהר המידות, בכל זאת פעם אחר פעם, עם ישראל פוסק תיקו. דהיינו לא זה ולא זה...

ולא ליברמן הוא הבעיה, וגם לא סמוטריץ ולא הרב רפי פרץ הם הבעיה, ואפילו לא בנט-שקד. אלא הבעיה היא המכנה המשותף של כולם, שהוא הדגש על הצורה וההתעלמות המוחלטת מהתוכן ומהזהות של מדינת ישראל, מהיעוד האידיאלי שלה, אשר למענו היא קמה לאחר אלפיים שנות חורבן.

ואם תשאלו אותי, אז למה דווקא עכשיו הכל נתקע?

התשובה היא פשוטה מאוד. במשך 70 שנות קיומה של מדינת ישראל, הדבר לא כל כך הפריע לעם ישראל, כי הוא היה עסוק בהישרדות ביטחונית, כלכלית, וכו'.  אך ברוך ה', עברנו כבר את השלב הזה. מדינת ישראל משגשגת בתחומים רבים, כך שבעיית  ההישרדות כמעט ואינה על הפרק. ולכן יש כעת פניות מנטאלית לבירור המשמעות ההופכת לצורך עז, אשר מבלעדיה עדיף לחדול מלהיות. ואכן עם ישראל זועק ובצדק: " לא זה ולא זה, ולא זה, ולא זה....

ולכן עצתי הדלה לטוענים לכתר. יזכה בו רק מי שיעיז לחשוב מחוץ לקופסה החונקת את רוחה דמלכא משיחא, וידבר ברורות בקמפיין הבחירות שלו על אידיאל הלאומיות הישראלית. אבל אם כולם ימשיכו לפחד מ- "מה יגידו" ויתעקשו שלא לדבר על מהות הציונות והמדינה, עם ישראל יפסוק בשלישית תיקו, דהיינו " לא זה ולא זה, ולא זה, ולא זה....  ראו הוזהרתם !

בתקווה שתפנימו בעוד מועד, ולא נצטרך להיפגש בקרוב בבחירות בפעם הרביעית, שאז אני מבטיח לכם שאהיה חלק מהן, ואזעק בכל כוחי את האמת הגדולה של מגמת הציונות והמדינה ועם ישראל כולו יראה אור וינהר כאיש אחד ובלב אחד, בשמחה ובעוז.


הרב יוסף בן שושן, ראש תנועת "עוז לישראל"