האנטישמיות בעולם מתחילה בתקשורת

מיכאל שרון, לשעבר קב"ט מועצת קדומים וכיום מרצה במרכז לניהול וביטחון במכללה האקדמית וינגייט, מסביר שכדי למגר את מקרי האנטישמיות צריך להפנות את הזרקור התקשורתי לגבורת היהודים והסתערות האזרחים על התוקף

חדשות כיפה מיכאל שרון 02/01/20 10:29 ה בטבת התשפ

האנטישמיות בעולם מתחילה בתקשורת
ארכיון: אנדרטה, צילום: shutterstock

במוצאי שבת, בעיירה מונסי שבניו יורק הותקפו יהודים, הפעם ככל הנראה סיבת ההתקפה  אנטישימית. לדעתי לא משנה מניע התוקף וסיבת התקיפה אלא מעניין איך נגמרו תוצאותיה של ההתקפה ומה אנו יכולים ללמוד מהאירוע על מנת שלא ישנו התקפות אלו בעתיד. עלינו להיות ערוכים, מוכנים ומוגנים טוב יותר לכל ניסיון שכזה. מימד נוסף שאתייחס אליו בבחינת האירוע הוא כיצד החליטו אמצעי התקשורת השונים בארץ ובעולם לסקר את התקיפה, במימד זה אפתח.

ניתן לומר כי אפשר, וצריך היה לסקר תקיפה זו בצורה שונה. סיקור בזווית קצת שונה, התקיפות וגילוי האנטישמיות בעולם אכן מדאיגות אך גולת הכותרת של האירוע במוצאי שבת יכלה להראות אחרת. יהודים הותקפו אך הניסו את התוקף ומזערו את תוצאות האירוע. באם היו בכתבות מדגישים את רוח הלחימה שארעה במקום ואת הסתערות האזרחים על התוקף בידיים חשופות וכו' היו מעלים את תחושת ביטחון לתושבים במקום. בנוסף כתבות ברוח דברי היו בידם להשיג הורדת מוטיבציה בידי תוקפים עתידיים ובכך לגרום להגברת תחושת הביטחון בקרב התושבים. כאמור בתקיפה במוצאי שבת הגיע תוקף אשר נשא עימו סכין גדולה, וב"ה לא הצליח לגרום למותו של אף יהודי! תושבים אמיצים הצליחו להדוף את התוקף ולמזער משמעותית את היקף הנזק אשר היה עלול להיגרם. הגיבורים המקומיים הסתערו על התוקף חלקם בידיים חשופות לגמרי, חלקם זרקו על התוקף כסאות, היכו בו באמצעות מטריות וכל אשר בא ליד. לאחר שתקפו אותו, והפכו את "הקערה", נמלט התוקף ומבלי שצלח במשימתו- לשפוך דם יהודי.

הצלחת התושבים בהדיפת התוקף צריכה לעודד את הקהילות היהודיות בעולם, ובפרט את הקהילה במונסי. הדיפת התוקף מעבירה מסר ברור ותקיף לכל יריב אשר יחשוב לבצע פיגוע כנגד יהודים כי כל מי שינסה לפגוע בנו אנו נפגע בו בכל הכלים העומדים לרשותנו.

בנוסף אני שב ומדגיש את אשר הזכרנו בעבר, חשוב מאוד כי כל קהילה  תדע להגן על עצמה כנגד כל תוקף באמצעים אשר יכולים לעמוד לרשותם: נשיאת אקדח, אגרופן, גז פלפל, מטף ואפילו מחבט...
היציאה מהגנה להתקפה תהווה פגיעה במוטיבציה של היריב תבלבל אותו ותניס אותו מהזירה.
טוב ייעשו ,קהילת מונסי ועוד קהילות בעולם, לבנות תוכניות אבטחה לקהילה ולבסס את אבטחת שלום הציבור היהודי על בסיס חברי הקהילה בלבד. בציפייה ברורה מכוחות הביטחון בכל מקום אשר רוצים להגן על היהודים בכל רחבי תבל, לקיים את האמירה הפשוטה והברורה "הקם להרגך השכם להרגו" !