הומלסים של מפלגות

זו קריאה אחרונה למחנה הציונות הדתית. עוד מערכה אחת של פיזור קולות, עוד טענות מצוצות מהאצבע על ערכיות וצדקנות ברמת האפיפיור, ואתם תראו פינוי יישובים מסיבי. קודר, נכון. זו המציאות

חדשות כיפה עקיבא שפיגלמן 22/12/19 09:16 כד בכסלו התשפ

הומלסים של מפלגות
צילום: shutterstock

הדתיים הלאומיים לא מבינים את חוקי הפורמט. הם חושבים שהם מבינים, הם עדיין בגישה שהציונות הדתית מאופיינת בגישה דיכוטומית. מבחינתם, אין רצף ואין התחדשות. יש רק גמרא, חולצה לבנה וזקן. סטנדרט הזהב הנצחי. מתוך כך, הדיספלינה המיושנת מביאה אותם להבנה שהקול הדתי-לאומי נמצא אצלם בכיס. זה לא נכון בכלל, ולמרות שהמספרים במערכות האחרונות לא לטובתם, הם מתעקשים לעמוד במקום וחמור מכך, לוקחים צעדים אחורה, מתרחקים מהמציאות.

האמונה האישית שלי היא שרוב הצרות שלנו כבני אדם נוצרות מתוך גורם עצמאי. לא מעט מהכאב והצער שלנו הוא באחריותנו. את הפלונטר הנוכחי שנמצא בו המגזר אפשר להאשים בעיקר בפיצול האגואיסטי שיצר נפתלי בנט. פיצול שמייצג לכאורה את כל הדתיים באשר הם. רק לכאורה. כמו שלכאורה המינוי של הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי היה פגיעה במטרה. רק לכאורה. המהלכים וההתנהלות הוכיחו שהוא מביא באמתחתו יותר הפסדים מרווחים. פיזור הקולות שנוצר משאיר חלק מהבוחרים חובשי הכיפה ללא בחירה טובה שלא כוללת זליגה לשמאל. אין בי חשש שהקהל שנתן את קולו במערכה האחרונה לאיחוד מפלגות הימין יבצע דילוג לצד השני של המפה הפוליטית. המפה עצמה לא השתנתה אך חלוקתה השתנתה ועוד איך. כדי למנוע את איבוד שלטון הימין אני מציע נוסחה מאוד פשוטה: תפסיקו להצביע על פי אידאולוגיה דתית. תמו ימי "הרב אמר".

סדר הפעולות פשוט: דתי-לאומי קלאסי מצביע לבית היהודי+עוצמה יהודית. החיבור עם עוצמה מרתיע ויוצר זליגה לימין החדש, זאת בכפוף לאמונת הבוחר בקיומה של אידיאולוגיה אצל בנט. לא מופרך לטעון בשלב הנוכחי שבנט מעוניין בכיסא ולא כל כך מעניין אותו המחיר. בשלב זה נתקל הבוחר בבעיה 'ערכית', בטענה שלא יוכל לתת את קולו לדמות מושחתת . אני רואה בזה התייפיפות דרגה א', והייתי הולך עוד צעד וקורא לחיה בשמה: חוסר הבנה פוליטית משוועת.

אם אפשר, זו קריאה אחרונה למחנה הציונות הדתית. עוד מערכה אחת של פיזור קולות, עוד טענות מצוצות מהאצבע על ערכיות וצדקנות ברמת האפיפיור, ואתם תראו פינוי יישובים מסיבי. קודר, נכון. זו המציאות. תיפרדו מהדרוקמנים והפרצים שעדיין חיים בעבר ותצטרפו לדור הבא של הציונות הדתית המותאמת למדינת ישראל העתידית. את הבית נצטרך לבנות מחדש עם אנשים שמבינים פנינו לאן. פנינו בהכרח לא לחיבורים שמנציחים את תורת כהנא ושות'.

ועוד משהו, הפעם קצת על הצביעות של ראשי כחול לבן: ישבתם עם איימן עודה והרשימה המשותפת לצורך דיונים בהקמת ממשלת מיעוט. מי אתם שתזעקו גזענות כשכמעט נתתם כרטיס כניסה לקבינט לתומכי ומעריצי מחבלים? השתיקה תעשה לכם, ולכולנו, רק טוב. צבועים.